کد خبر: ۳۰۹۹۵
تعداد بازدید: ۱۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷

سه ماده سند جامع توسعه دریایی کشور تصویب شد

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور اعلام کرد: ۳ ماده از ۹ ماده سند جامع توسعه دریایی کشوردر جلسه ویژه روز گذشته ستاد تصویب شد .
دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور اعلام کرد: ۳ ماده از ۹ ماده سند جامع توسعه دریایی کشوردر جلسه ویژه روز گذشته ستاد تصویب شد .
به گزارش مارین نیوز، منصور کبگانیان در حاشیه جلسه هفتادو چهارم از شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با ارایه گزارشی از جلسه مذکور در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز ادامه مطالب سند جامع توسعه دریایی کشور مطرح شد و انتظار ما این است که اقتصاد دانش بنیان در این بخش فعال شود.
وی ادامه داد: محیط زیست دریا و بخش صنایع دریایی، اعم از کشتی‌سازی، سواحل و بنادر، اسکله‌ها، سازه‌های دریایی و مسافران دریایی و حوزه  دفاعی کشور از مواردی هستند که باید در این سند گنجانده شوند.
دبیرستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور افزود: بیش از دوسال است که این سند در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح است و تمام دستگاه‌ها در این سند مشارکت دارند، ما در حال حاضر به سمت جمع بندی نهایی سند مذکور حرکت می کنیم.
کبگانیان افزود: در ارتباط با مجموعه سند دریایی موفق شدیم، ماده ۴ از این سند را پیش ببریم، با توجه به پیشنهاداتی که از دستگاه های مختلف از جمله حوزه ریاست جمهوری به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع شده بود، تلفیق تمام اسناد به ۹ ماده منجر شد که ۳ ماده آن علاوه بر مقدمه در جلسه روز گذشته تصویب شد.
وی ادامه داد: تعاریف مربوط به حوزه دریا اعم از اقیانوس‌ها، آبهای آزاد، سواحل ملی مشخص شد، ماده ۲ تحت عنوان ارزش های بنیادین، با ۷ بند و اصلاحاتی به تصویب رسید و ماده ۳ تحت عنوان چشم انداز، براساس پیشنهادات کلان و با اعمال اصلاحات کلی مصوب شد.
کبگانیان تصریح کرد: در مجموع، سند دریایی یکی از جدی ترین اسناد و برنامه راهبردی کشور است که جمع بندی آن آغاز شده و تصویب آن چند ماه زمان خواهد برد. در این جلسه از ۹ ماده با اصلاحاتی که دستگاه‌ها انجام دادند، ۳ ماده تصویب شد.
وی درباره چگونگی اجرای اسنادی که مصوب می شود، گفت: بخشی در سند پیش بینی شده که فرابخشی بوده و وظیفه نظارت و گزارش دهی سالانه را دارد، درباره اسناد مصوب شورا نیز، هرساله گزارش به روز از ستادهای مختلف مانند نانو، گیاهان دارویی، فناوری زیستی، بایو تکنولوژی ارایه شده و در کمیته کارشناسی ارزیابی و صحت سنجی می شود و بعد از نهایی شدن در حضور روسای سه قوه ارایه می شود و این مساله از زمان تصویب نقشه جامع جزء سنت ها شده است و اگر گزارشی اغراق آمیز باشد به دستگاه مربوطه بازگشت داده می شود و ستاد مربوطه موظف است آن را اصلاح کرده و دوباره ارایه کند.
دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور افزود: همچنین در این جلسه پیش از دستور، سردار فدوی گزارشی درباره دستگیری ملوانان آمریکایی ارایه دادند که موجب تشکر ویژه اعضا از برادران سپاه پاسدارن شد.


ارسال نظر