کد خبر: ۳۱۰۳۶
تعداد بازدید: ۱۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲

رژه دریایی در رزمایش ولایت 94

در آخرین روز رزمایش بزرگ دریایی ولایت94، یگان‌های شناور سطحی، زیرسطحی و پروازی نیروی دریایی ارتش در منطقه عمومی رزمایش در سواحل مکران با آرایش‌های تاکتیکی منظم، صلابت خود را در رژه دریایی نشان دادند.
در آخرین روز رزمایش بزرگ دریایی ولایت94، یگان‌های شناور سطحی، زیرسطحی و پروازی نیروی دریایی ارتش در منطقه عمومی رزمایش در سواحل مکران با آرایش‌های تاکتیکی منظم، صلابت خود را در رژه دریایی نشان دادند.
به گزارش مارین نیوز، در رژه اقتدار دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، امیر سرلشکر عطاءالله صالحی، فرمانده کل ارتش، دکتر پیمان جبلی، معاون خبر رسانه ملی و وابستگان نظامی برخی کشورها حضور داشتند.


دستیابی به تمام اهداف رزمایش
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به برگزاری رزمایش ولایت 94 گفت: هدف از برگزاری این رزمایش، برقراری امنیت در منطقه شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند بود.
به گزارش مارین نیوز به نقل از فارس، امیردریادار حبیب‌الله سیاری تاکید کرد: در پنج روز رزمایش که با اقتدار برگزار شد به اهداف خود دست یافتیم.
وی با بیان این‌که از انواع زیردریایی با کلاس طارق و غدیر در این رژه استفاده شد گفت: از ناوها،‌ موشک‌انداز‌ها، بالگردها، هواپیما‌ها‌ و‌ هواناوها نیز‌ در این رزمایش استفاده شد که نشانگر اقتدار و توانمندی جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریایی است.


فیروزآبادی: قدرت ایران قابل مقایسه با گذشته نیست
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز طی سخنانی در جمع فرماندهان حاضر در اختتامیه رزمایش نیروی دریایی ارتش گفت: قدرت امروز انقلاب اسلامی ایران، نه تنها قابل مقایسه با اوایل انقلاب بلکه قابل مقایسه با چند سال پیش نیز نیست و همین موضوع باعث شده تا دشمنان ما در راهبردهای خود تغییر علنی ایجاد کنند.
به گزارش مارین نیوز به نقل از فارس، سردار سرلشکر سید حسن فیروزآبادی، اظهار کرد: آمریکا به‌عنوان شیطان بزرگ، تصور نمی‌کرد جمهوری اسلامی ایران بتواند در مقابل او بایستد و او را به هماوردی بطلبد. آمریکا معتقد بود که بسیار راحت می‌تواند ما را آسیب‌پذیر کند اما قدرت ما بسیار فراتر از حد تصور آنها بود. وی با بیان این‌که ما به غیر از شیطان بزرگ، هیچ کشور دیگری را در شرایطی که به‌عنوان تهدیدکننده جمهوری اسلامی ایران از آن یاد کنیم، نمی‌بینیم تصریح کرد: در اوضاع فعلی، کشورهایی که حرف می‌زنند، بی‌شک دنباله‌رو آمریکا هستند و این اقدامات به هیچ وجه مستقل نیست. فیروزآبادی ادامه داد: اگر جمهوری اسلامی ایران بخواهد اقدامی انجام دهد، علیه شیطان بزرگ خواهد بود و مسئولان کشور نیز بدرستی تشخیص می‌دهند که دشمن اصلی آنها کیست. فیروزآبادی اظهارکرد: توانمندی‌های ما امروز به گونه‌ای در حوزه دریایی افزایش یافته که دشمن تنها اندکی از آن را می‌داند و از بخش اعظم و مهمی از آن غافل است. وی گفت: آنچه امروز دشمن از توانمندی دریایی ما می‌داند همان مواردی است که خودمان خواسته‌ایم و بی‌شک بخش اعظم توانمندی‌های ما زمانی برای آنها محرز می‌شود که دیگر یا وجود نداشته باشند یا فرصت واکنش از آنها سلب شده است. فیروزآبادی خاطرنشان کرد: من اعتقاد دارم که نیروی دریایی با تاکیدات پیاپی فرمانده معظم کل قوا مبنی بر افزایش توان رزمی در عملیات مختلف و سرنوشت‌ساز و حماسی، توان و اقتدار خود را به منصه ظهور رسانده و مایه افتخار و بزرگی نظام شده است.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به نقش اقتدار نیروی دریایی در سیاست دفاعی، دیپلماسی و امنیت کشور عنوان کرد: این روزها به نظر می‌رسد نیروی دریایی بخوبی سازماندهی شده و بهترین آموزش‌ها برای نیروهای آن در نظر گرفته شده است.


قدرت‌ نیروی دریایی ارتش با تکیه بر تخصص داخلی
فرمانده کل ارتش نیز گفت: قدرت‌نمایی نیروی دریایی ارتش به‌صورت پیوسته از خلیج فارس، دریای عمان، سواحل مکران، شمال اقیانوس هند و آب‌های آزاد و بین المللی ادامه دارد.
به گزارش مارین نیوز به نقل از تسنیم، امیر سرلشکر عطاءالله صالحی در عرشه ناو جماران تصریح کرد: امروز، نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور مقتدرانه خود در آب‌های آزاد و بین‌المللی از جمله خلیج عدن و مبارزه با پدیده شوم دزدی دریایی، توانسته امنیت کشتیرانی در آن مناطق را تأمین کند. صالحی افزود: اقتدار امروز نیروی دریایی با بهره‌گیری از توانمندی متخصصان داخلی در امر تولید، نوسازی و بهینه‌سازی تجهیزات پیشرفته بومی و با وجود اعتقاد، ایمان و ولایتمداری کارکنان غیور این نیروی راهبردی حاصل شده است.

ارسال نظر