کد خبر: ۳۱۱۶۸
تعداد بازدید: ۱۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱

دو فروند شناور تمام ایرانی در کارون به آب انداخته شد

دو فروند شناور یدک کش تمام ایرانی عملیاتی- پشتیبانی روز دوشنبه در ساحل رودخانه کارون به آب انداخته شد.
دو فروند شناور یدک کش تمام ایرانی عملیاتی- پشتیبانی روز دوشنبه در ساحل رودخانه کارون به آب انداخته شد.
به گزارش مارین نیوز، مدیرعامل شرکت کشتی سازی شناور سازی زیبا روز دوشنبه در خصوص جزئیات این خبر گفت : این دو شناور به نام های یاسین 1 با قدرت چهار هزار اسب بخار از طرح های وجوه اداره شده سازمان بنادر کشور و و آوید با قدرت سه هزار اسب بخار از محل اعتبارات طرح های زود بازده به آب انداخته شد.
امیر شوقی اضافه کرد:شناور یدک کش یاسین 1 در مدت زمانی 19 ماه و یدک کش آوید در مدت زمان حدود دو سال و به همت متخصصان ایرانی ساخته شده و به آب انداخته شد.
وی با بیان توانمندی این شناورها، تصریح کرد:این دو شناور در سکوهای نفتی استفاده می شود و دارای سرعت 12 تا 14 نات می باشد.
مدیرعامل این شرکت اضافه کرد:شناور یدک کش یاسین 1 به دو دستگاه آتشخوار با قدرت موتور 960 اسب بخار، هزار و 200 متر مکعب در ثانیه پرتاب آب و برد پرتابی 200 متر مجهز است.
شوقی اضافه کرد:همه مراحل طراحی و ساخت این دو شناور، بومی سازی شده است و تمامی لوازم مورد نیاز این دو شناور به جز موتورهای رانش نظیر ورق ها، لوله کشی، کابل های الکتریکی و برقرسانی و پارتیشن بندی در کشور طراحی و ساخته شده است.
مدیرعامل این شرکت در ادامه سخنانش با تشریح توانمندی متخصصان این شرکت در طراحی و ساخت یدک کش، دوبه و لندینگ کرافت، افزود: 19 شناور تاکنون در این شرکت طراحی، ساخته و نوسازی شده و به آب انداخته شده است. 
برای ساخت و تکمیل این شناورها 80 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. 
شهرستان خرمشهر به واسطه داشتن ساحل با رودخانه کارون و اروند رود از شهرستان های دارای توانمندی برای فعالیت شرکت ها و کارگاه های ساخت شناور فلزی می باشد. 

ارسال نظر