۲۹.۱ درصد از ناوگان کشتیرانی جهانی فعلی از اسکرابر استفاده میکنند و ۲۵.۷ درصد از کشتیهای جدید در حال ساخت نیز به این سیستم مجهز خواهند بود. با کاهش هزینه نصب، این سیستم مورد استقبال مالکان کشتی قرار گرفته است.
رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور گفت: آیا خبر دارید که در ده سال گذشته کشتی سازهای ما از 100 شرکت به 40 شرکت کاهش یافته اند؟! آن 60 شرکت چه شده اند؟! سرمایه گذاران، کارکنان و مهندسانشان الآن کجا هستند؟! آیا منتظرید که همین تعداد 40 شرکت باقیمانده هم به مرور تعدادشان کم و تعطیل شوند و با خیال راحت سفارش خارجی بدهید.
مدیرعامل شرکت خدمات دریایی هدایت کشتی خلیج فارس از نهایی شدن قرارداد ساخت دوفروند شناور یدک کش ASD با تامین اعتبار از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد.
مدیر عامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی در بازدید از روند تعمیر و نگهداری کشتی های این شرکت در ایزوایکو گفت: تعمیرات شناورهای مختلف در کشور به شکل بومی و با تکیه بر توان داخلی برای شرکت تأسیسات دریایی و صنایع نفت و گاز مسرت بخش است.
ساخت دو فروند کشتی در کارخانه صدرای بهشهر و تعمیر انواع شناورهای داخلی و خارجی، نام مازندران در صنعت کشتی سازی را شهره حاشیه و آفاق خزر کرده است.
مدیرعامل ایزوایکو در آیین کلنگ زنی مجتمع فولادسازی فراطرح گفت: این پروژه هماهنگ با زنجیره تولید در ساخت کشتی است و می تواند بخش قابل توجهی از فولاد زنگ نزن مورد نیاز ایزوایکو و سایر کشتی ساز های داخلی را تأمین کند.
ایران در کرانه جنوبی خزر سه کارخانه کشتی سازی در استان های گیلان و مازندارن دارد و تنها کارخانه کشتی سازی که درحال حاضر به کشتی هایی با تناژ بیش از سه هزار تن خدمات ارائه می دهد کارخانه کشتی سازی کاسپین از مجموعه صدراست که به تنهایی جوابگوی نیاز سه استان شمالی نیست.
یک تفاهم نامه همکاری سه جانبه جهت ساخت دو فروند شناور یدک کش ASD با قدرت 6000 اسب بخار مورد نیاز شرکت خدمات دریایی هدایت کشتی خلیج فارس توسط موسسه دریایی شهید محلاتی و مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (isoico) امضاء گردید.
مدیرکل صنایع حمل و نقل ریلی و دریایی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ۶ فروند شناور آتش خوار یدک کش به صورت همزمان و برای نخستین بار در کشور به همت متخصصان داخلی در هرمزگان درحال ساخت است.
خرید کشتی خارج از کشور میتواند در صورت مدیریت صحیح و کارآمد از طریق توافق مشترک مابین سازندگان کشتی دو کشور و بر اساس الگوی معامله برد ـ برد به یک فرصت تبدیل گردد.