کد خبر: ۳۱۵۷۹
تعداد بازدید: ۱۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵

سرمایه گذاران خارجی در بخش گردشگری آبی منطقه آزاد اروند سرمایه گذاری می كنند

یكی از ظرفیت های بالقوه گردشگری ایران، دریا و ساحل است كه هم ابعاد گسترده ای برای سرمایه گذاری دارد و از جذابیت بالایی توریستی نیز برخوردار است، خوزستان نیز از این مهم بی بهره نیست و این مهم به عنوان مزیت برتر شمرده می شود.
به مجموعه فعالیت های تفریحی و سرگرمی كه در محیط های دریایی دور از ساحل از سوی گردشگران انجام می شود، گردشگری دریایی می گویند.
این صنعت در بیشتر كشورهای دنیا توجه به تورهای دریایی، حمل نقل دریایی، ورزش ها و تفریحات آبی، غواصی و سایر سرگرمی های مرتبط با ساحل و فراساحل در صدر برنامه های گردشگری قرار دارد.
در منابع مختلف، گردشگری آبی با واژه هایی چون ورزش، تفریح و سرگرمی نیز همراه بوده كه این نشان از نقش بسزای این نوع از گردشگری در پركردن اوقات فراغت متقاضیان گردشگری دارد.
از سوی دیگر، با توجه به آلودگی ها، مصارف نادرست و خشكسالی هایی كه كره زمین را با بحران آب روبرو كرده است، گردشگری می تواند به عنوان یك صنعت درآمدزا، اهرم قدرتمندی برای حفظ و حراست از منابع آبی جهان باشد و این مهم را از طریق ارائه راهكارهای مناسب به منظور استفاده پایدار و صحیح از منابع آبی امكانپذیر كند.


به گزارش مارین نیوز به نقل از ایرنا، سید علی طباطبایی مسئول تربیت بدنی سازمان منطقه آزاد اروند نیز اظهار داشت:با توجه به استقبال مردم آبادان و خرمشهر از مسابقات انتخابی تیم ملی جت اسكی كشور، توسعه سرمایه گذاری در این بخش ها با مشاركت بخش خصوصی و راه اندازی پایگاه ورزشی و اماكن تفریحات آبی در اولویت برنامه های سازمان منطقه آزاد اروند قرار دارد.
وی میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده برای توسعه ورزش های آبی در این منطقه را حدود 14 میلیارد ریال عنوان كرد و گفت:حجم سرمایه گذاری ورزش های آبی در آبادان شش تا هفت میلیارد ریال و به همین میزان در خرمشهر با مشاركت منطقه آزاد اروند در مرحله نخست می باشد.
طباطبایی افزود:سرمایه گذاران بخش خصوصی برای آغاز كار، در حال پیگیری دریافت زمین مورد نیاز می باشد.
مسئول تربیت بدنی سازمان منطقه آزاد اروند راه اندازی كلاس های آموزش رایگان ورزش جت اسكی را از برنامه های این سازمان برای رونق ورزش های آبی دانست و گفت:طی نشست مشترك با كمیته آموزشی انجمن فدراسیون، كلاس های رایگان برای علاقه مندان به این رشته ورزشی دائر شده و در دوره های بعدی گواهینامه دریایی جت اسكی نیز صادر می شود.

ارسال نظر