کد خبر: ۳۱۵۹۷
تعداد بازدید: ۱۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳

همکاری صنعتی هیوندای و کشتیرانی ایران

با ساخت سه فروند کشتی کانتینری ۱۴ هزار تی ای یو
به گزارش مارین نیوز، شرکت صنایع سنگین هیوندای (HHI) اعلام کرد که برنده احتمالی سفارش ساخت سه کشتی کانتینری جدید ۱۴ هزار و ۵۰۰ تی ای یو برای خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی شده است.
به گزارش رسانه های کره ای، شرکت کشتیرانی ایران به طور همزمان مذاکرات با شرکت صنایع سنگین هیوندای و برخی سازندگان چینی را پیش برده است. ارزش تخمینی ساخت هر یک از شناورهای یاد شده حدود ۱۲۵ میلیون دلار آمریکا است.
به دنبال کاهش تعداد سفارش های ساخت کشتی از ابتدای سال ۲۰۱۵، شرکت صنایع سنگین هیوندای بدون شک همه تلاش خود را برای نهایی کردن این قرارداد به کار خواهد بست تا بتواند از وضعیت رکود تقاضا عبود کند.
شرکتهای وابسته به شرکت صنایع سنگین هیوندای در سه ماهه ابتدای سال ۲۰۱۶ از مجموع ۹ سفارش دریافتی توسط شرکتهای کره  ای ۶ سفارش را به خود اختصاص داده اند.
براساس این گزارش، تعاملات بین شرکت هیوندای وکشتیرانی درسال ۲۰۰۸ به دلیل اعمال تحریم ها علیه ایران به حالت تعلیق درآمد. از مجموع ۴۰ سفارش کشتیرانی ایران درآن مقطع زمانی، ساخت ۱۷ شناور به شرکت هیوندای و زیرمجموعه آن سفارش داده شده بود که شامل ۱۰ کشتی تانکری حمل نفت و مواد شیمیایی و۷ کشتی فله بر در اندازه های مختلف بود.


منبع : جهان اقتصاد 


ارسال نظر