کد خبر: ۳۱۷۴۰
تعداد بازدید: ۱۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴

اندونزی نفتكش سنگاپوری را از دست دزدان دریایی نجات داد

یك سخنگوی نیروی دریایی اندونزی اعلام كرد این نیرو یك نفتكش با پرچم سنگاپور را كه توسط دزدان دریایی در سواحل جزیره بورنئو دزدیده شده بود، نجات داد و 9 مظنون در این درگیری بازداشت شدند.
به گزارش مارین نیوز، نیروی دریایی اندونزی اعلام كرد كه این درگیری روز دوشنبه در كالیمانتان جنوبی و سواحل جزیره بورنئو اتفاق افتاد و این نیرو موفق به خنثی كردن دزدی دریایی از كشتی با پرچم سنگاپور شد.این كشتی كه از سنگاپور به مقصد 'دومای' در حال حركت بود، هنگام عبور از منطقه تنگه 'كاریماتا' ارتباط خود را از دست داد.
خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا) روز سه شنبه به نقل از بیانیه نیروی دریایی اعلام كرد این نیرو پس از دریافت گزارشی در مورد قطع ارتباط نفتكش سنگاپوری، از طریق داده های به دست آمده از سیستم شناسایی خودكار، كشتی را در آب های 'تانجونگ' شناسایی و دزدی دریایی را تشخیص داد.
نیروی دریایی اندونزی پس از این دزدی دریایی، تامین كشتی سنگاپوری و آزاد كردن خدمه اسیر را پیگیری و در نهایت موفق به پایان این دزدی دریایی شد.
در این درگیری 9 نفر از شهروندان اندونزی به ظن دزدی دریایی دستگیر و برای تحقیقات بیشتر به 'سورابایا' در شمال شرقی جاوا منتقل شدند.
كشتی سنگاپوری حامل 200 هزار لیتر نفت بود و دزدان دریایی قصد سرقت محموله آن را داشتند.دزدان دریایی در جنوب شرق آسیا، آبهای منطقه را مكان مناسبی برای حمله به نفتكش ها و تخلیه آنها می دانند.
سال گذشته میلادی نیز محموله های زیادی از كشتی هایی كه در آب های منطقه رفت و آمد داشتند به سرقت رفت و برخی آمارها نشان می د هد بیش از 55 درصد دزدی های دریایی سال گذشته در حوزه دریایی كشورهای جنوب شرق آسیا بوده است.
منطقه جنوب شرق آسیا، گذرگاهی است كه تقریبا نیمی از كل داد و ستدهای جهان و یك سوم از تجارت نفت جهان در آن انجام می شود.'لوهات راندجایتان' وزیر هماهنگی امور سیاسی، حقوقی و امنیتی اندونزی اخیرا در خصوص حملات دزدان دریایی در مرزهای دریایی اندونزی، فیلیپین و مالزی، به گونه ای این آبراه را به 'یك سومالی جدید' خواند.

منبع : ایرنا 


ارسال نظر