کد خبر: ۳۶۱۰۲
تعداد بازدید: ۱۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳

نقش بی بدیل دریا در توسعه اقتصاد کشور / ضرورت تقویت صنایع نوین دریایی

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان بورسیه کشتیرانی گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار باید از ظرفیت‌ دریایی کشور به خوبی استفاده کنیم و در بخش های نظامی و تجاری با تقویت صنایع نوین در حوزه دریایی قدرت ایجاد کنیم.
به گزارش  مارین نیوز، جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ظهر یکشنبه در مراسم فارغ التحصیلی سومین دوره آموزشی دانشجویان بورسیه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در نوشهر با بیان اینکه نیروی دریایی در سال‌ های اخیر اقدامات گسترده ‌ای برای حراست و حفاظت از منافع جمهوری اسلامی ایران در دریا‌ها انجام داده است، افزود: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوگان ‌های نظامی، تجاری، نفتکش ‌ها و صنایع مرتبط با علوم و فنون دریایی همواره از منافع جمهوری اسلامی ایران در دریا‌ها حراست وحفاظت می‌کند.
امیر دریادار تورج حسنی مقدم سربلندی کشورمان در مجامع جهانی را ناشی از تربیت و آموزش‌ های نیرو‌های کارآمد و تلاش و مجاهدت‌ های شبانه روزی آنان دانست و افزود: استکبار جهانی با رویکرد‌های متفاوت در تلاش برای سلطه گری و ایجاد ناامنی و جنگ افروزی در منطقه است که با یاری خداوند همه این روش‌ها خنثی می‌شود.
امیر حسنی مقدم یکی از رویکرد‌های نظام استکبار و آمریکا را افزایش هزینه‌ها برای فلج کردن سامانه ‌ها اعلام کرد و گفت: نیروی دریایی همانند سایر بخش‌ های نظام مقدس جمهوری اسلامی باید همواره آمادگی رزمی، آموزشی و تجاری خود را افزایش دهد.
جانشین فرمانده نیروی دریایی افزود: نگاه سلطه گرایانه آمریکا اکنون به شرق جهان است چرا که این مناطق سرشار از انرژی است.
وی با اشاره به حضور ساختارمند آمریکا در خلیج فارس، تاکید کرد: این مسئله دلیلی بر الزام ایران برای حضور قدرتمند در عرصه دریاهاست و در این راستا لازم است خود را در بخش نظامی و تجاری با صنایع نوین و فن اوری جدید قوی‌تر نماییم.
امیر حسنی مقدم با بیان اینکه ملت ایران پس از چهار دهه تلاش همچنان روی پای خود ایستاده است، افزود: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ۸ سال دفاع مقدس ۱۰ هزار فروند کشتی تجاری و نفتکش را در خلیج فارس اسکورت کرده بود تا اقتصاد کشور به رشد و شکوفایی خود ادامه دهد.
جانشین فرماندهی نیروی دریایی ارتش با اشاره به فارغ التحصیلی دانشجویان کشتیرانی تقویت آموزش های دینی، فرهنگ سازمانی را زمینه ساز سربلندی کشور دانست و تاکید کرد: باید با تکیه بر این آموزه ها از جنگ اقتصادی و تحریم نیز سربلند بیرون بیاییم.

ارسال نظر