کد خبر: ۳۶۷۹۹
تعداد بازدید: ۲۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷

پیدا شدن زیر دریایی آمریکایی در قعر دریا / غرق تعداد زیادی کشتی ژاپنی توسط گری بک

یک گروه اکتشافی آمریکایی یک زیردریایی این کشور را ۷۵ سال پس از گم شدنش، در آب های نزدیک جنوب ژاپن پیدا کرده است.
به گزارش مارین نیوز از سازمان تلویزیون ملی ژاپن، تیم پروژه لاست ۵۲، در ماه ژوئن زیر دریایی یو اس اس "گِرِی بَک" را در دریا در ناحیه ای به فاصله ۴۳۵ متری از آب های جنوب غرب جزیره اصلی استان اوکیناوا پیدا کرد.


آنها این ناحیه را بر اساس تخمینی که یوتاکا ایواساکی، پژوهشگر نیروی دریایی ژاپن زده بود، مورد جستجو قرار دادند. زیردریایی یو اس اس گری بک، در جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۴ در آب های نزدیک ژاپن ناپدید شد.
در یک ویدیوی تهیه شده توسط این تیم، یک پلاک فلزی با نام این زیردریایی و نیز بدنه و پروانه آن دیده می شوند.


این تیم می گوید ماموریت اکتشافی آنها و پژوهش ایواساکی نشان داد که زیردریایی گری بک در روز ۲۶ فوریه سال ۱۹۴۴ بندر "پرل هاربر" را به مقصد دریای جنوبی چین ترک کرده که توسط اصابت یک بمب جنگنده ژاپنی به همراه ۸۰ خدمه‌ اش غرق شده است. 
این زیردریایی در روز پنجم ماه ژوئن، در بیش از ۴۰۰ متر زیر دریا پیدا شد که خبر کشف آن به مناسبت روز یادبود کهنه سربازان در آمریکا اعلام شد و خانواده های ۸۰ دریانورد آمریکایی که در این زیردریایی بودند، سرانجام از سرنوشت عزیزان خود باخبر شدند.


یو اس اس گری بک به دلیل غرق کردن تعداد زیادی کشتی ژاپنی در طول جنگ، از جمله کونان مارو، مشهور است. کونان مارو حدود ۶۰۰ سرنشین داشت که بسیاری از آنها غیرنظامی بودند. در شهر ناها در اوکیناوا مجسمه ای به یاد این قربانیان ساخته شده است.
ایواساکی می گوید امیدوار است که پیدا شدن این زیردریایی سبب افزایش مباحثات درباره تاریخ شود و به مردم یادآوری کند که کشته شدگان دوران جنگ را فراموش نکنند./









ارسال نظر