کد خبر: ۳۶۸۱۴
تعداد بازدید: ۱۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲

برپایی هفتمین کنفرانس بین المللی رباتیک و مکاترونیک

هفتمین کنفرانس بین المللی رباتیک و مکاترونیک از امروز برنامه های خود را در دانشگاه صنعتی شریف آغاز کرد و قرار است فردا صبح مراسم افتتاح آن با حضور مقامات و مسئولین در محل این دانشگاه برگزار ‌شود.
به گزارش مارین نیوز، هفتمین کنفرانس بین المللی رباتیک و مکاترونیک با هدف ایجاد فضایی علمی و با حضور انجمن ‌های مرتبط جهت تبادل نظر میان محققین و صاحبان صنایع مربوطه و ایجاد ارتباط مستقیم میان آنها، در دانشگاه صنعتی شریف از امروز برنامه های خود را با برگزاری کارگاه ها آغاز کرد و قرار است فردا صبح مراسم افتتاح آن با حضور مقامات و مسئولین در محل این دانشگاه برگزار ‌شود. 
عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف و دبیر اجرایی هفتمین کنفرانس بین المللی رباتیک و مکاترونیک با اعلام خبر برگزاری این رویداد، گفت: با توجه به رشد روز افزون تکنولوژی در جوامع بین الملل، نیاز به پیشرفت در حوزه رباتیک و مکاترونیک جهت همگام شدن با کشورهای در حال رشد امری ضروری است. از آنجا که ایران از جمله کشورهای در حال توسعه در حوزه رباتیک و مکاترونیک می ‌باشد، این رویداد نقطه عطفی برای مهندسین و متخصصین از سازمان‌ های آکادمیک و صنعتی جهت تکامل یک رویکرد جمعی در راستای دستیابی به نیازهای امروزی و آینده صنعت رباتیک محسوب می ‌شود. 
حسین نجات افزود: در این کنفرانس علاوه بر ارائه مقالات علمی، در جهت تشویق دانشجویان و صنعتگران و همچنین کمک به گسترش زمینه‌ های کاربردی رباتیک و مکاترونیک یک نمایشگاه و مسابقه خلاقیت به موازات کنفرانس برگزار خواهد شد. همچنین نشست‌ هایی در جهت استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل شرکت ‌های خصوصی جهت توسعه صنعت رباتیک مورد بحث و ارزیابی قرار خواهد گرفت. 
دکتر نجات در ادامه به محورهای این رویداد سه روزه اشاره کرد و گفت: ربات ‌های پرنده و زیرآبی، ربات ‌های بیولوژیکی، رباتیک شناختی، ربات‌ های همکار، ربات ‌های موازی، ربات ‌های کابلی، سیستم ‌های کنترل، ربات ‌های انسان ‌نما، سیستم‌ های هوشمند و رباتیک، پایداری ربات ‌ها، سیستم ‌های مکاترونیکی، شناسایی و مدل ‌سازی، طراحی حرکت و یادگیری، مکاترونیک نوری، ربات ‌های احتمالاتی، ربات ‌های تغیر شکل پذیر، رباتیک در توانبخشی، کنترل در رباتیک، ربات‌ های خدمات رسان، رباتیک از دور، رباتیک در پزشکی، بینایی و رباتیک، ربات ‌های سیار، ربات‌ های میکرو و نانو و زمینه ‌های پیشرفته در رباتیک و مکاترونیک هوشمند از جمله محورهای اصلی این رویداد بین المللی است. 
لازم به ذکر است، هفتمین کنفرانس بین المللی رباتیک و مکاترونیک (کنفرانس بین المللی ایکرام) که فردا 8:30 صبح مراسم افتتاح آن برگزار می شود از امروز 28 تا 30 آبان‌ ماه 1398 در دانشگاه صنعتی شریف برپا خواهد بود و علاقه مندان می‌ توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس icrom.ir مراجعه نمایند./




ارسال نظر