کد خبر: ۳۶۷۹۴
تعداد بازدید: ۱۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷

رونمایی از نخستین اطلس اکتشاف میدان ‌های نفت و گاز ایران

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در خصوص اطلس اکتشافات مخازن نفت و گاز که امروز رونمایی شد، گفت: این اطلس مروری است بر اکتشافات منابع هیدروکربوری در ایران که بسیار دقیق و متناسب با استانداردهای زمین شناسی به ۲ زبان تهیه شده است.
به گزارش مارین نیوز، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، صبح امروز (دوشنبه، ۲۰ آبان ماه) در آیین رونمایی از اطلس اکتشافات مخازن نفت و گاز که در حاشیه مراسم اعلام کشف مخزن بزرگ نفتی نام آوران با حضور وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران برگزار شد، گفت: در ۴۰ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ۷۳ میدان کشف شده که از میان آنها ۳۶ میدان نفتی، ۳۷ میدان گازی و در مجموع ۲۶ میدان مرزی و مشترک بوده است. به طور کلی به جز ۶ سالی که به شدت در گیر جنگ بودیم، تمام سال ها کشف نفت و گاز داشتیم.
سید صالح هندی، اظهار کرد: ایران طی سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵، رتبه نخست اکتشافات نفت و گاز را در دنیا داشته که با اکتشافات جدید انتظار می رود این رکورد، تکرار شود.
به گفته وی، مجموع نفت تولید شده در طول این ۴۰ سال با کشف نفت قابل استحصال دقیقا جایگرین شده است و اما در بخش گاز وضعیت بسیار مطلوب بوده به طوریکه مجموع گاز کشف شده، ۸ برابر گاز تولید شده بوده است.


هندی در مورد اطلس اکتشافات نفت و گاز رونمایی شده، گفت: این اطلس که مروری است بر اکتشافات منابع هیدروکربوری در ایران، در بردارنده موقعیت، سال کشف، حجم ذخایر، حجم مخزن و مشخصات فنی میدان های نفتی و گازی است که بسیار دقیق و متناسب با استانداردهای زمین شناسی به ۲ زبان فارسی و انگلیسی تهیه شده است.


گفتنی است، در ادامه آیین رونمایی از نخستین اطلس اکتشاف میدان های نفت و گاز ایران از پوستر طراحی شده احمد عربانی؛ کاریکاتوریست ایرانی با محوریت اکتشاف رونمایی شد.




ارسال نظر