کد خبر: ۳۷۰۱۳
تعداد بازدید: ۱۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲

شرایط ناپایدار دریایی در خلیج فارس / اجتناب از تردد و عملیات های دریایی

سازمان هواشناسی کشور و اداره کل هواشناسی استان هرمزگان اعلام کردند، به دلیل شرایط جوی و دریایی ناپایدار تمهیدات لازم در بنادر استان صورت گیرد و از تردد شناورهای کوچک و تفریحی، فعالیت های شیلاتی، عملیات های دریایی و صنایع فراساحل اجتناب گردد.
به گزارش مارین نیوز، اداره کل هواشناسی استان هرمزگان با صدور اطلاعیه ‌ای به شماره ۵۱ اعلام کرد، بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر گذر امواج ناپایدار از دوشنبه ۹۸/۱۲/۱۲ تا پنجشنبه ۹۸/۱۲/۱۵ در جنوب کشور است که سبب ناپایداری های جوی و دریایی در استان خواهد گردید. تاثیر موج ناپایدار تراز میانی جو و وزش باد نسبتا شدید مورد انتظار است که از بعد از ظهر دوشنبه ۹۸/۱۲/۱۲ تا صبح پنجشنبه  ۹۸/۱۲/۱۵ به ویژه طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در مناطق دریایی و برخی نقاط شمالی استان، همراه با وزش باد نسبتاً شدید شمال غربی و احتمال خیزش گرد و غبار همراه خواهد بود. همچنین اعلام شده است، وزش باد نسبتا شدید در مناطق دریایی به ویژه جزایر خلیج فارس و تنگه هرمز (۳۶-۵۰ کیلومتر بر ساعت)، مواج شدن دریا (تا ۱۸۰ سانتیمتر) و احتمال وقوع گرد و غبار را در مناطق دریایی استان و برخی نقاط دور از ساحل (مناطق شمالی استان) خواهیم داشت. لذا لازم است، با توجه به مواج شدن دریا و اختلال در تردد های دریایی، تمهیدات لازم در بنادر استان صورت گیرد. 


سازمان هواشناسی کشور نیز روز شنبه مورخ 98/12/10 با صدور اخطاریه ویژه هواشناسی دریایی به شماره 21 اعلام کرد، از 98/12/11 تا 98/12/14 از تردد شناورهای کوچک و تفریحی، فعالیت های شیلاتی، عملیات های دریایی و صنایع فراساحل اجتناب گردد. 
در این اخطاریه برای روزهای سه شنبه 98/12/13 و چهارشنبه 98/12/14 آمده است، ارتفاع موج در خلیج فارس و تنگه هرمز 2 تا 2.5 متر برآورد می شود و زمان پایان مخاطره 98/12/14 می باشد. آسیب رساندن به شناورها و اختلال در فعالیت های شیلاتی و عملیات های دریایی از اثرات این مخاطره هستند که توصیه می شود از تردد شناورهای کوچک و تفریحی، فعالیت های شیلاتی، عملیات های دریایی و صنایع فراساحل اجتناب گردد.





ارسال نظر