کد خبر: ۸۰۳۶
تعداد بازدید: ۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

سه كشتی ایرانی؛ همچنان در توقیف!

حدود سه هفته از توقیف سه فروند كشتی ایرانی در سنگاپور و یك هفته از اعلام حل شدن مشكل مربوط به این اقدام می‌گذرد؛ اما هنوز این سه كشتی بازپس گرفته نشده‌اند.

به گزارش مارین نیوز، حدود سه هفته قبل اعلام شد، سه كشتی ایرانی به نام‌های سهند، سبلان و توچال در كشور سنگاپور توقیف شده‌اند و مدیرعامل شركت كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز با تأیید آن، مشكل را مربوط به مسایل سیاسی ناشی از تحریم‌ها – ونه بدهی به بانك فرانسوی فاینانسور كشتی‌ها- دانسته بود.

با این حال و علیرغم رایزنی‌های انجام شده، مدیرعامل كشتیرانی جمهوری اسلامی در تازه‌ترین گفت‌وگوی خبری خود اعلام كرد كه هنوز این مذاكرات منجر به آزادی سه كشتی ایرانی نشده است.

به گفته محمدحسین داجمر، فرایند دادگاهی مربوطه در حال انجام است.

داجمر در پاسخ به این سؤال كه «این فرایند تا چه زمانی خواهد بود و اگر دادگاهی قرار است برگزار شود تاریخ آن چه زمانی است؟»، گفت: این گونه نیست كه دادگاهی در تاریخی مشخص برگزار شود؛ بلكه كارهای اداری آن در حال انجام و دنبال می‌شود.

وی بار دیگر ابراز امیدواری كرد كه با اجرای مراحل اداری، سه كشتی ایرانی آزاد خواهند شد.

در این حال، روابط عمومی كشتیرانی جمهوری اسلامی اعلام كرد: كنفرانس خبری داجمر كه قرار بود سه‌شنبه هفته جاری برگزار شود، به دلیل همزمانی با مصاحبه مطبوعاتی وزیر بازرگانی به هفته آینده موكول شده است. این كنفرانس خبری، پیش از این هم یك بار به تعویق افتاده بود.

ارسال نظر