کد خبر: ۸۰۵۷
تعداد بازدید: ۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

پروژه تازه دامن: طراحی یک شناور تفریحی دوستدار محیط زیست

شرکت كشتی‌سازی دامن هلند روی طراحی یک شناور تفریحی دوستدار محیط زیست برای شرکت کشتیرانی ردریج دوکسن کار می‌کند.

به گزارش بخش خارجی مارين نيوز، شرکت کشتیرانی دوکسن که دفتر مرکزی آن در هارلینگن آمریکا قرار دارد؛ در زمینه انتقال مسافر و خودرو بین هارلینگن و جزایر هلند فعالیت می‌کند.

این اولین بار است که شرکت دامن بطور اختصاصی روی طراحی یک شناور تفریحی دوستدار محیط زیست کار می‌کند.

هنک گرونسترا، مدیر تولید دامن، در این زمینه می‌گوید: این پروژه به‌دلیل اینکه ما باید نگاهی به شناورهای مسافری موجود، مشخصات گذرگاه‌های مورد نظر شرکت دوکسن، مسافران، خودروها، ظرفیت این مسیر و بیشترین و کمترین مقدار تقاضاها داشته باشیم، پروژه جالب و مورد علاقه‌ای برای شرکت ماست.

وی تأكید كرد: طراحی ما باید پاسخ مناسبی برای این مسأله باشد؛ در واقع، طراحی ما تنها اضافه کردن یک مخزن گاز به شناور نیست.

بعد از اینکه شرکت کشتی‌سازی هلندی و گروه دوکسن کل اطلاعات لازم را جمع‌آوری کردند بهترین راه‌ها را برای توسعه یک شناور دوستدار محیط زیست با آلایندگی کم مورد تحلیل و بررسی قرار خواهند داد.

گرانسترا می‌گوید: این شناور تفریحی جدید باید مصرف انرژی حداقل و بازدهی بالا و درعین‌حال، کمترین آلودگی را برای محیط زیست داشته باشد.

به گفته این مقام دامن، این کشتی با سوخت LNG و همچنین سیستم دوگانه با استفاده از انرژی باد و انرژی خورشید فعالیت می‌کند و البته اگر در آینده مشخص شود که موتور دیزل بهتر است؛ با استفاده از فیلترهای خاصی از آنها هم ممکن است استفاده شود.

گرانسترا ادامه می‌دهد: شرکت دوکسن تجربیات عظیم و گسترده خود در مورد شناورهای تفریحی و عملکرد آنها در دریا را برای انجام این طراحی در اختیار ما قرار می‌دهد. شرکت دوکسن بدلیل پیشرفتهایی که در این زمینه داشته؛ یک همکار ایده‌آل برای انجام این پروژه است و کار با این گروه برای شرکت ما جالب است و نتیجه‌ای که از این پروژه حاصل می‌شود؛ احتمالاً نیاز آینده بازار در این خصوص را پاسخگو خواهد بود.

وی تأكید كرد: اطلاعات و تجربیاتی که ما در طی این پروژه کسب می‌کنیم؛ به توسعه پروژه‌های دیگرمان نیز کمک خواهد کرد.

این پروژه در راستای سیاست‌های شرکت دامن و دوکسن برای توسعه تکنولوژی‌های پایدار و کم‌آلاینده است و شرکت دامن در چند پروژه بزرگ دیگر در این زمینه‌ها (از جمله پروژه یدک‌کش E3 و پروژه روان‌کاری با هوا) نیز فعالیت دارد.

گرانسترا ابراز امیدواری كرد كه طراحی جزئی این پروژه تا پایان سال ۲۰۱۱ به اتمام برسد.

ارسال نظر