کد خبر: ۸۰۹۸
تعداد بازدید: ۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

انجام بیش از 260 هزار متر حفاری در چاه‌های نفت و گاز ايران

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران اعلام كرد كه این شركت در 9 ماه امسال 261 هزار و 91 متر حفاری چاه‌های نفت و گاز در مناطق مختلف خشکی و دریایی کشور انجام داده است.

به گزارش مارین نیوز به نقل از روابط عمومی شركت ملی حفاری، حیدر بهمنی گفت: این میزان حفاری  نسبت به برنامه و شاخص‌های تعیین شده برای امسال 3 هزار و 733 متر افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: از این متراژ 47 هزار و 619 متر مربوط به پروژه‌های حفاری کلید در دست (EPC) می‌شود که اجرای کامل آنها به عهده این شرکت است.

بهمنی اظهار داشت: از ابتدای فروردین تا پایان آذر در مجموع حفاری 140 حلقه چاه نفت و گاز تکمیل و به واحدهای متقاضی تحویل شد که شامل 69 حلقه توسعه‌ای توصیفی، 5 حلقه اکتشافی و 66 حلقه تعمیری بود.

 بهمنی گفت: 44 حلقه از این چاه‌ها در اجرای پروژه‌های کلید در دست، 83 حلقه در حوزه عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، 24 حلقه در گستره فعالیت شرکت نفت مناطق مرکزی، 10 حلقه در موقعیت‌های شرکت نفت فلات قاره، 4 حلقه برای مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و 19 حلقه در قالب پروژه‌ای حفاری شد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران افزود: در 9 ماه سال در بخش خدمات فنی و ویژه نیز به ترتیب 5 هزار و 113 و 839 عملیات انجام شد.

بهمنی همچنین به جابه‌جایی دستگاه‌های حفاری اشاره کرد و گفت: در این دوره 138 مورد تغییر مکان دستگاه‌های حفاری به مدت یک هزار و 164 روز داشتیم که مدت هر جا به جایی حدود 8.5 روز گزارش شده است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران شمار دستگاه‌های حفاری این شرکت را در آغاز سال جاری 57 دستگاه اعلام کرد گفت: با افزوده شدن دستگاه‌های جدید، این تعداد هم‌اکنون به 62 دکل رسیده است و تا پایان سال به 67 دکل افزایش می‌یابد.

ارسال نظر