کد خبر: ۸۱۱۴
تعداد بازدید: ۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

نشست کمیته عالی بحران در شرکت پایانه‌های نفتی ایران

به منظور آمادگی کامل در شرایط اضطراری، نخستین نشست جامع کمیته مدیریت عالی بحران شرکت پایانه‌های نفتی ایران با رویکردی جدید و با حضور مدیرعامل و دیگر مدیران این شرکت در جزیره خارگ برگزار شد.

به گزارش مارین نیوز، رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت پایانه‌های نفتی ایران، هدف از تشکیل کمیته مدیریت عالی بحران را واکنش مناسب در شرایط اضطراری خواند.

عباس رزمی افزود: پس از جزیره خارگ، رؤسای دیگر مناطق عملیاتی شرکت پایانه‌های نفتی ایران نیز به ترتیب درباره ریسک‌های موجود در منطقه نشست برگزار و گزارش‌های مربوط را به کمیته واکنش در شرایط اضطراری ارسال می‌کند.

وی تصریح کرد: بررسی خطرها و ارزیابی ریسک‌ها و گزارش به کمیته مدیریت عالی بحران، اقدام‌هایی هستند که در مرحله نخست انجام خواهد شد و پس از آن با توجه به ریسک‌های هر منطقه، راهکارهایی تعریف می‌شود.

رزمی ادامه داد: بر اساس راهکارهای تعریف شده، مانور برگزار می‌شود و تلاش بر آن است که گروه‌های مختلف، مانورهای نزدیک به واقعیت برگزار کنند و اصل بر این است که در پایانه‌های نفتی ایران برای پیشگیری و امداد و نجات طبق استانداردهای IMO عمل شود.

به گفته وی، پس از بازنگری و آنالیز خطرهای اعلام‌شده و یافتن بهترین راه حل در موقع اضطرار برای مقابله با بحران‌ها، دستورالعمل‌های لازم  دراین‌باره ابلاغ خواهد شد.

رزمی با بیان اینکه «این نشست های اقماری هر ماه تشکیل می‌شود»، یادآور شد: نواقص و توانمندی در مقابل خطرها، آلودگی دریا، اصول حفاظتی و مراقبتی در برابر آتش‌سوزی، سیل، زلزله و انفجارهای تروریستی موضوع بحث و بررسی‌ها خواهد بود.

رئیس HSE شرکت پایانه‌های نفتی ایران اظهار داشت: از مزیت‌های برگزاری این نشست‌ها آن است که خطرهای داخل سازمان شناسایی و نیازسنجی‌های لازم برای تأمین تجهیزات اضطراری برای آینده، تهیه و برنامه‌ریزی‌های جامع دراین‌باره انجام می‌شود.

ارسال نظر