کد خبر: ۸۱۱۸
تعداد بازدید: ۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

ملوانان زندانی در قطر آزاد شدند

سفارت ایران در قطر با انتشار بیانیه‌ای آخرین اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته برای اتباع ایرانی زندانی در این كشور را به اتهام ارتكاب جرایم مختلف از جمله قاچاق مواد مخدر تشریح كرد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، در این بیانیه با اشاره به انتشار برخی اخبار غیرواقعی از وضعیت تنی چند از زندانیان ایرانی تأكید شده است: دفاع از حقوق شهروندان و اتباع ایرانی همواره از اولویت‌های دستگاه سیاست خارجی و نمایندگی‌های كشورمان در خارج از كشور است.

این بیانیه افزوده است: سفارت جمهوری اسلامی ایران در كشور قطر نیز در همین راستا با بهره مندی از روابط حسنه و خوب فیمابین تهران و دوحه و با استناد به موافقتنامه‌های موجود میان دو كشور، موضوع وضعیت زندانیان ایرانی را با حساسیت و دقت دنبال می‌كند.

سفارت ایران در قطر در بیانیه خود با تاكید بر پیگیری جدی این موضوع یادآورشده است: تمامی زندانیان ایرانی در قطر در سلامت كامل به سر می‌برند و بخش كنسولی سفارت با پیگیری و دستور ویژه سفیر ایران ضمن رسیدگی به وضعیت این زندانیان و تسهیل و تسریع در رسیدگی به اتهامات آنان، درصدد فراهم آوردن شرایط و ساز وكارهای قانونی لازم برای بازگرداندن آنها به ایران به منظور طی كردن ادامه دوره محكومیتشان است.

بیانیه سفارت ایران با اشاره به تلاش‌های مجدانه اخیر صورت گرفته از سوی سفیر ایران در دوحه تاكید كرده است: ملموس ترین نتیجه تلاش‌ها و تحركات صورت گرفته این بوده كه در فاصله كمتر از دو ماه 13 نفر از ماهیگیران ایرانی كه به اتهام ورود غیرقانونی به حریم آبی كشور قطر، در زندان به سر می‌بردند، همزمان با روز ملی این كشور مورد عفو امیر قطر قرار گرفتند و آزاد شدند.

سفارت ایران با اشاره به تداوم پیگیری‌ها و تلاش‌های بخش كنسولی افزوده است: كنسول سفارت در خلال برنامه منظم خود برای رسیدگی به امور زندانیان در چندین مورد بازدید از زندان مركزی شهر دوحه و دیدار و اطلاع از وضعیت زندانیان ایرانی، در جریان وضعیت آنان و خدمات ارایه شده قرار گرفته است.

براساس این بیانیه همچنین در جریان دیدار رئیس زندان مركزی شهر دوحه با كنسول سفارت ایران، طرف قطری گزارشی از وضعیت زندانیان شامل تنی چند از اتباع ایرانی، قطری و پاكستانی و هندی و مسائل و مشكلات آنان ارایه كرد.

ارسال نظر