کد خبر: ۸۱۲۱
تعداد بازدید: ۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

سانحه آفرینی سه موتورلنج در آب‌های هرمزگان

مرکز هماهنگی و نجات دریایی موفق به نجات 20 سرنشین 3 شناور سانحه‌دیده در آب‌های هرمزگان شد.

به گزارش مارین نیوز، بر اساس گزارش دریافتی مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی قشم، لنج باری ایرانی که از بندر لافت به سمت قشم در حرکت بود؛ به علت نقص فنی دچار سانحه شد.

پس از اطلاع از این سانحه، با تعاونی لنج‌داران بندرعباس و قشم هماهنگی صورت گرفت تا برای نجات لنج مضطر به یاری سانحه دیدگان بشتابد. در نهایت، لنج مضطر از موج‌شکن به حالت نیمه غرق جدا شده و در سمت جنوبی موج‌شکن اسکله بهمن به گل نشست.

حال تمامی 7 سرنشین این شناور صحیح و سالم گزارش شده است.

همچنین در سانحه دیگری، موتور لنج باری که از دبی به سمت بندرعباس در حرکت بود در 29 مایلی جنوب قشم دچار نقص فنی شد که بلافاصله با تعاونی لنج‌داران بندرعباس و قشم هماهنگی صورت گرفت تا لنج سانحه‌دیده را یدک كند که در نهایت یکی از موتورلنج‌ها موفق به یدک لنج مذکور شد و لنج سانحه‌دیده در اسکله بندر قشم پهلو گرفت.

7 سرنشین این شناور نیز از غرق شدن نجات یافته و صحیح و سالم هستند.

در سومین سانحه در آبهای هرمزگان نیز، یک فروند موتور لنج تجاری که از بندرلنگه  به سمت دبی در حرکت بود؛ به علت از کار افتادن گیربکس موتور اعلام اضطرار كرد که مرکز جستجو و نجات دریایی بندرعباس از شناورهای اطراف جهت کمک به شناور مذکور وارد عمل شد که در نهایت یکی از موتورلنج‌ها اقدام به یدک لنج مذکور كرد.

لنج سانحه‌دیده در اسکله ابوموسی پهلو گرفت. این موتور لنج 6 سرنشین داشت که بر اساس گزارش دریافتی در صحت و سلامت قرار دارند.

ارسال نظر