کد خبر: ۸۱۳۳
تعداد بازدید: ۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

عرضه اوراق مشارکت جدید پارس‌جنوبی تا پایان بهمن

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از عرضه پنج میلیارد یورو و 1200 میلیارد تومان اوراق مشارکت ارزی و ریالی توسعه پارس جنوبی در بهمن امسال خبر داد و گفت: نیم میلیارد یورو اوراق مشارکت ارزی با همکاری بانک ملت در دی ماه جاری عرضه می‌شود.

به گزارش مارین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شركت ملی نفت، دکتر علی وکیلی افزود: عرضه 1200 میلیارد تومان اوراق مشارکت ریالی و پنج میلیارد یورو اوراق مشارکت ارزی برای تأمین منابع مالی مورد نیاز طرح‌های در دست اجرای پارس جنوبی در بهمن امسال در شعبه‌های منتخب بعضی بانک‌های ایرانی آغاز می‌شود.

به گفته وی، همه سهم اوراق مشارکتی که برای توسعه پارس جنوبی به شرکت نفت و گاز پارس اختصاص یافته بود، فروخته شده، اما با پیگیری‌های وزیر نفت و توجه ویژه دولت، بخشی از سهمیه سایر شرکت‌ها برای توسعه پارس جنوبی اختصاص یافته است.

وکیلی با بیان اینکه «شرکت نفت و گاز پارس، همه سهم اوراق مشارکت خود را فروخته و در طرح‌های پارس جنوبی جذب و هزینه کرده است»، تصریح کرد: با توجه به اولویت توسعه فازهای تعریف شده در میدان مشترک پارس جنوبی، دولت تمام عزم خود را برای تزریق منابع مالی مورد نیاز و شتاب‌بخشی به فرآیند توسعه آن به کار گرفته است.

قانون بودجه امسال برای انتشار و عرضه 9 میلیارد یورو اوراق مشارکت ارزی به وزارت نفت مجوز داده که از رقم پنج میلیارد یورو به‌صورت متمرکز به شرکت نفت و گاز پارس اختصاص یافته است.

ارسال نظر