وی یادآور شد: تعمیر دستگاههای حفاری یك زمان طبیعی است كه هرگز به صفر نمیرسد؛ بنابراین، نباید در محاسبه زمان انتظار در نظر گرفته شود.
رحمانی توضیح داد: زمان انتظار دكلهای حفاری میتواند مربوط به تأمین مواد و یا كالا، پمپهای حفاری، تأمین سوخت و مواردی از این دست باشد؛ در حالیكه زمان صرف شده برای تعمیرات زمانی است كه به صورت طبیعی صرف دستگاههای حفاری می شود و نباید جزءزمان انتظار محاسبه شود.
رحمانی، با بیان اینكه «در یك ماه، معدل تعمیرات دكلهای دریایی در شركت حفاری شمال به 20 ساعت هم نرسیده است»، اظهار داشت: در بخش دریا، خوشبختانه زمان انتظار كمی وجود داشته است
وی ادامه داد: در بخش خشكی، بررسی زمانهای انتظار دكل NDC110 نشان میدهد كه 529 ساعت مربوط به شركت نفت مناطق مركزی، 6 ساعت شركت عملیات اكتشاف و 153 ساعت مربوط به شركت حفاری شمال بوده است.
رحمانی افزود: همچنین در مورد دكل NDC1 حدود 802 ساعت مربوط به شركت نفت مناطق مركزی، 104 ساعت مدیریت اكتشاف و 55 ساعت مربوط به شركت حفاری شمال بوده است.
مدیر عملیات دریای شركت حفاری شمال با بیان اینكه «از مجموع زمان انتظار تمام دكلهای حفاری خشكی شركت حفاری شمال حدود 200 روز، مربوط به شركت نفت مناطق مركزی و مدیریت اكتشاف بوده است»، تصریح كرد: از این میزان 1659 ساعت مربوط به شركت نفت مناطق مركزی، 447 ساعت مربوط به مدیریت اكتشاف و 380 ساعت مربوط به شركت حفاری شمال بوده است.
وی با بیان اینكه «شركت حفاری شمال ناوگان خشكی خود را به تازگی توسعه داده است»، گفت: این شركت در طی یكی دو سال گذشته توانسته ناوگان حفاری خشكی خود را از 2 دستگاه به 9 دستگاه افزایش دهد.
رحمانی، درباره كاهش زمان جابهجایی دكلهای حفاری خشكی گفت: وضعیت جابهجایی این دكلها نسبت به سال گذشته روند رو به رشد داشته و به دنبال راهكاری هستیم كه زمان جابهجایی را بیشتر كاهش دهیم.
وی با بیان اینكه «باید روند خرید، تأمین و تدارك كالاهای مورد نیاز صنعت حفاری با روند خرید كالاهای عمومی متفاوت باشد»، گفت: باید بر روی روند انتخاب پیمانكاران، خرید كالا و دریافت خدمات تجدید نظر شود.