کد خبر: ۸۱۵۳
تعداد بازدید: ۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

یدك‌كش‌های 40 ساله هنوز به نفتكش‌های ایران سرویس می‌دهند!

رئیس امور یدك‌كش‌ها در شركت پایانه‌های نفتی ایران گفت: به منظوردستیابی به موقعیت برتر و حفظ موقعیت پایانه‌های نفتی كشور درمیان ترمینال‌های نفتی مهم جهان، باید با خرید شناورهای جدید عمر متوسط ناوگان به زیر 10 سال كاهش داده شود.

به گزارش مارین نیوز به نقل از روابط عمومی شركت پایانه‌های نفتی ایران، غلامرضا ابراهیمی با تأكید برلزوم خرید شناورهای جدید گفت: در حالیكه متوسط عمر ناوگان در بنادر تحت كنترل این شركت هنوز بالای 25 سال است؛ متوسط عمر ناوگان در بنادر تراز اول جهان زیر 10 سال است كه باید با خرید شناورهای جدید عمر متوسط ناوگان به زیر 10 سال برسد و بدین ترتیب، به یكی از بنادر مطرح جهان تبدیل شود.

ابراهیمی افزود: درحال حاضر، تعداد شناورهای ملكی افزایش یافته و نقش این شناورها در اجرای عملیات به 85 درصد رسیده كه امیدواریم به 100 درصد برسد.

وی اضافه كرد: درحال حاضر دو فروند یدك‌كش 40 ساله داریم كه اگر چه در سرویس هستند و كل گواهینامه‌های لازم را دارند؛ ولی باید شناورهای جایگزین خریداری و سپس آنها را از سرویس خارج كنیم.

ابراهیمی تصریح كرد: طی چند سال گذشته 4 یدك‌كش به نام‌های دانیال، جاوید، تورج و دامون وارد مدارعملیاتی شدند كه مجهز به آخرین تكنولوژی روزجهان هستند، به نحوی كه این یدك‌كش‌ها از لحاظ تجهیزات و قدرت در شمار مدرن‌ترین یدك‌كش‌ها قرار دارند.

رییس عملیات یدك‌كش‌ها در شركت پایانه‌های نفتی ایران گفت: 7 فروند از 10 یدك‌كش شركت، مناطق خارگ، لارك و عسلویه و 3فروند بندر ماهشهر را پوشش می‌دهند. همچنین 10 قایق نیمه‌سنگین جابجایی نفرات، بارگیری و پهلودهی و جداسازی نفتكش‌ها را درمناطق عملیاتی به عهده دارند.

ارسال نظر