کد خبر: ۸۱۶۷
تعداد بازدید: ۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

يك كشتيرانی ايرانی؛ در آستانه تعطيلی/ گفتگو با عليرضا بيكدلی

مدیرعامل شركت كشتیرانی دزندیس از تعطیل فعالیت‌های این شركت تا اطلاع ثانوی و تعدیل گسترده نیروهای آن خبر داد.

علیرضا بیكدلی در گفت‌وگو با خبرنگار مارین نیوز علت این امر را تبعات ناشی از تحریم‌های اقتصادی علیه ایران عنوان كرد و گفت: این در حالی است كه پیش از این، شركت ما بعنوان یك مجموعه كشتیرانی فعال بخش خصوصی با در اختیار داشتن 5-6 كشتی به نقاط مختلف دنیا تردد داشت.

وی با بیان اینكه «عمده بار وارداتی ناوگان دزندیس بنزین و مشتقات نفتی بود»، افزود: در پی تحریم‌ها، در حال حاضر بنزین و فرآورده‌های قابل استفاده در تولید آن به سمت ایران حمل نمی‌شود و به همین دلیل، ناوگان ما باری برای حمل به ایران ندارد.

این فعال دریایی با اشاره به سیاست‌های دولت در زمینه تولید بنزین در داخل، گفت: بدین ترتیب، اغلب صنایع پتروشیمی نیز فعالیت خود را در این جهت سوق داده‌اند و عملا حمل بار صادراتی در این بخش نیز كاهش یافته است.

مدیرعامل شركت كشتیرانی دزندیس بر این اساس تأكیر كرد: فعالیت‌های این شركت در حال حاضر، به حال فلج درآمده و به‌ناچار، نسبت به تعدیل پرسنل و اتخاذ سیاست‌های صرفه‌جویی اقدام كرده‌ایم.

بیكدلی درباره فعالیت دزندیس در بخش سوآپ نفت در دریای خزر نیز گفت: به دلیل مشكلات بوجود آمده، از یكسال قبل این فعالیت‌ها را متوقف و كشتی تانكر ایران-نكا را به شركت صدرا بازگردانده‌ایم.

گفتنی است، شركت دزندیس در تاریخ 18 شهریور 1383 تأسیس شد و در امر حمل‌ونقل دریایی فرآورده‌های نفتی و مواد شیمیایی و مدیریت راهبری شناورها فعالیت داشته است.

این شركت سه فروند كشتی ملكی به نام‌های ایران- نكا با ظرفیت 5000 تن و سال ساخت 2005، گرترود با ظرفیت 7000 تن و سال ساخت 1989و آكسینیا با ظرفیت 5000 تن و سال ساخت 1984 و همچنین، تعدادی كشتی‌های استیجاری را در اختیار داشته و نسبت به جابه‌جایی فرآورده‌های نفتی در خلیج فارس،‌ خاور دور و مدیترانه اقدام كرده است.

این شركت كشتی‌های استیجاری رابه صورت سفری (Voy Charter) و همچنین، زمانی (Time Charter) برای شركت‌هایی مانند نفت سپاهان،‌ شركت بازرگانی پتروشیمی ایران (IPCC)، شركت خدمات بندری (‌CPS)‌ و شركت صنایع فراساحل (SAFF) اجاره می‌كرد.

دزندیس همچنین، موفق به كسب Document Of Compliance از مؤسسه رده‌بندی GL مبنی بر تأیید انجام عملیات امور كشتی‌های نفتكش شد.

فعالیت این شركت در دفتر مركزی تهران با هماهنگی دفاتر نمایندگی در لندن،‌ شارجه،‌ بندرانزلی، بندر بوشهر،‌ بندرعباس انجام می‌شود.

ارسال نظر