کد خبر: ۸۱۶۸
تعداد بازدید: ۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

دولت در قيمت سوخت شناورها تجديدنظر كند

رییس فراکسیون بنادر و شهرهای ساحلی مجلس با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بر ضرورت حمایت از حمل‌ونقل عمومی بخصوص در حوزه دریایی تأکید کرد و خواستار تجدید نظر در قيمت سوخت مصرفی این شناورها شد.

به گزارش مارین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مجلس شورای اسلامی، مصطفی مطورزاده با بیان اینکه «اجرای قانون هدفمندی اقدام بزرگی است که اجرای آن نیاز به انرژی و مدیریت خاصی دارد»، افزود: در بعضی از موارد اجرای قانون هدفمندی نیاز به اصلاح و تجدید نظر وجود دارد که از جمله آنها موضوع سوخت‌رسانی به وسایل نقلیه زمینی و شناورهای دریایی است که وظیفه حمل‌ونقل در کشور را برعهده دارند.

مطورزاده با بیان اینکه «شناورها، لنج‌های صیادی و سیستم حمل و نقل دریایی ایران پس از افزایش قیمت سوخت این شناورها با مشکل مواجه شده است»، گفت: متأسفانه امروز شاهد این هستیم که حرکت شناورهای ما در طول سواحل کشور با مشکل جدی مواجه شده است و بسیاری از کالاهای صادراتی بر عرشه این قبیل شناورها با سختی در حال صادرات است.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین افزود: ایجاد هرگونه مانع بر سر راه صادرات آثار و تبعات زیادی بر تولید داخلی ما خواهد داشت؛ چراکه اگر کالا به راحتی صادر نشود به صورت زنجیروار بر بخش های مختلف اقتصادی کشور اثر خواهد گذاشت و نهایتا واحدهای تولیدی بخش صنعت و کشاورزی را متضرر خواهد کرد؛ به همین دلیل، شایسته است تا هرچه سریعتر چاره ای برای این مشکل اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه «افزایش قیمت سوخت باعث کندی حرکت شناورها شده است»، تصریح کرد: ما در آن سوی مرز تعهدات و قراردادهایی داریم که تأخیر در این قراردادها با توجه به رقابت شدیدی که در بازار فعلی جهان وجود دارد؛ موجب از دست دادن بازار صادراتی ما خواهد شد.

ارسال نظر