کد خبر: ۸۱۷۲
تعداد بازدید: ۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

کشتی تجاری عراقی در آب‌های بوشهر آتش گرفت

شب گذشته 15 سرنشین یک فروند کشتی تجاری عراقی که در 16 مایلی جنوب غربی لاور ساحلی طعمه حریق شده بود؛ از مرگ حتمی نجات یافتند.

به گزارش مارین نیوز، رییس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اعلام این خبر گفت: در اولین ساعات شب گذشته یک فروند موتور لنج باری طی تماس رادیویی با ایستگاه مخابرات دریایی لاور ساحلی خبر از آتش سوزی در یک فروند کشتی تجاری با نام Sea Shine 14 داد.

علی ابراهیم‌زاده افزود: بلافاصله پس از دریافت این خبر، هماهنگی لازم توسط ایستگاه مخابرات دریایی لاور ساحلی و مرکز هماهنگی تجسس و نجات دریایی بوشهر صورت گرفت و علاوه بر اعزام شناور ناجی 8 از بندر دیر، موتور لنج اطلاع‌دهنده سانحه برای همکاری در عملیات نجات اعلام آمادگی کرد و یدک‌کش تاسوعا نیز به همراه تیم آتش‌نشانی این اداره‌کل، از بندر بوشهر به موقعیت اعزام شدند.

 وی خاطرنشان کرد: با رسیدن موتور لنج امدادرسان به موقعیت سانحه، کلیه خدمه کشتی که در یک فروند جانپناه مستقر شده بودند؛ نجات یافتند و پس از تحویل به شناور ناجی 8 به بندر دیر منتقل شدند. 

رئیس مرکز هماهنگی تجسس و نجات دریایی بوشهر ادامه داد: پس از پهلوگیری شناور ناجی به اسکله دیر، نجات‌یافتگان جهت سیر مراحل قانونی به مرزبانی دیر تحویل شدند.

ابراهیم‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه «کشتی Sea Shine 14 با محموله تجاری و عمدتاً لاستیک خودرو از دبی عازم عراق بود»، تصریح کرد: بر اساس شواهد موجود و گزارش‌های دریافتی، مشخص شد وقوع حریق در انبار شناور بوده و کشتی سانحه‌دیده، اکنون در موقعیت قبلی و در وضعیت لنگر به‌سر می‌برد و تلاش برای اطفای حریق توسط تیم آتش‌نشان همچنان ادامه دارد.

رییس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، همچنین از تشکیل کمیته سوانح این اداره کل با حضور معاون دریایی و  بندری و سایر مسؤولین مربوطه در دقایق اولیه اعلام سانحه خبر داد و افزود: در این جلسه در خصوص نجات شناور و تعیین تکلیف وضعیت نجات‌یافتگان تصمیم‌گیری شد.

ارسال نظر