کد خبر: ۸۱۹۷
تعداد بازدید: ۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

دريای خزر زمين‌های سنددار را بلعيد!

استاندار مازندران گفت: هندسه سواحل مازندران در سال‌های گذشته به واسطه پیشروی آب تغییر کرده است.

به گزارش مارین نیوز، سیدعلی اکبر طاهایی امروز در حاشیه بازدید از پروژه گردشگری فانوس دریا در سی‌سنگان نوشهر افزود: موضوعی که در سال‌های گذشته در عرصه‌های ساحلی اتفاق افتاده؛ ناشی از به هم خوردن هندسه سواحل مازندران بر اثر پیشروی آب بوده است.

وی تصریح کرد: برخی از این عرصه‌های سنددار که بر اثر پیشروی آب در داخل دریا مانده؛ باید تعیین تکلیف شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه «اکنون در بسیاری از مناطق ساحلی استان عملا تا چند متر داخلی دریا سند دارند»، گفت: باید با انجام زیرساخت‌های گردشگری نسبت به تقویت راهکارهای این حوزه گام برداشت.

طاهایی با بیان اینکه «پروژه بزرگراه دریایی شمال در دستور کار دولت قرار گرفته است»، یادآور شد: با ایجاد این پروژه در خطه مازندران، هندسه تغییر یافته سواحل مازندران، تصحیح می شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه «پروژه فانوس دریا توسط سرمایه‌گذار ایرانی مقیم خارج از کشور طراحی شده است»، افزود: این پروژه از دوران مهندس پنجه فولادگران، استاندار وقت مازندران در دوره اصلاحات، اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه «طرح گردشگری فانوس دریا از طرح‌های شاخص و اثرگذار گردشگری غرب مازندران است»، گفت: سرمایه‌گذار این پروژه قصد دارد بدون تغییر در اکوسیستم منطقه نسبت به ایجاد تأسیسات دریایی در وسط دریا اقدام کند.

طاهایی با اشاره به اینكه «سازمان گردشگری و شرکت توسعه گردشگری مازندران مکلف به حمایت از این طرح گردشگری هستند»، افزود: ایجاد تأسیسات گردشگری در این منطقه با لحاظ هدایت تأسیسات ساحلی است.

ارسال نظر