کد خبر: ۸۱۹۹
تعداد بازدید: ۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

كوبا؛ مقصد جدید كشتی‌های تفریحی

كوبا مقصد جدید جهانی كشتی‌های تفریحی لقب گرفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، روز گذشته با پهلو گرفتن یكی از بزرگترین كشتی‌های تفریحی جهان در سواحل كشور كوچك كوبا در سال نو میلادی، كارشناسان صنعت كردشگری كوبا را كه زمانی یكی از كم گردشگرترین كشورهای جهان بود، مقصد جدید جهانی كشتی‌های تفریحی لقب دادند.

این كشتی كه از اسپانیا راهی كوبا شده، ‌١٢٠٠ مسافر ثروتمند را در خود جای داده كه پیش‌بینی می‌شود هر كدام از آنها به طور متوسط روزانه ‌٢٠٠ دلار در كوبا خرج كنند.

كوبا در سال ‌٢٠١٠ نیز میزان ‌٥/٢ میلیون گردشگر بود و پیش‌بینی می‌شود امسال نیز با رشد چهار درصدی میزبان دو میلیون ‌٧٠٠ هزار گردشگر باشد.

این در حالی است كه در ماه نوامبر، كوبا در جریان یك نظرسنجی اینترنتی از سوی گردشگران انگلیسی بعنوان بهترین مقصد گردشگری جزیره‌ای جهان انتخاب شد.

گردشگران انگلیسی عواملی از جمله هزینه‌ اقامت بسیار پایین، تنوع غذایی، سرویس‌دهی مطلوب و سواحل پاك و زیبا را از علل انتخاب كوبا به عنوان بهترین مقصد گردشگری جزیره‌ای جهان اعلام كردند.

دولت كوبا در ماه آگوست نیز در نخستین گام برای جذب بیشتر گردشگر به این كشور و طولانی‌تر كردن زمان اقامت گردشگران در این كشور، قانون ممنوعیت خرید ملك در این كشور برای خارجی‌ها را تغییر داد.

در ماه جولای نیز مؤسسه ملی آمار كوبا اعلام كرد: با ادامه روند رو به رشد سفر گردشگران به این كشور كوچك، كوبا در شش ماهه نخست امسال میزبان نزدیك به یك میلیون و ‌‌٤٠٠ هزار گردشگر بوده كه این رقم از رشد چشمگیر گردشگران این كشور در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال ‌‌٢٠٠٩ حكایت دارد.

از مدت‌ها پیش و با كناره‌گیری فیدل كاسترو از قدرت و واگذاری اختیاراتش به برادر كوچك‌ترش، رائول، بسیاری از قوانینی كه ورود گردشگران خارجی را به كوبا محدود می‌كردند؛ لغو شده‌اند.

ارسال نظر