کد خبر: ۸۲۱۶
تعداد بازدید: ۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

امنیت تنگه هرمز و مسایل كشتیرانی؛ موضوع مذاكرات نجار در عمان

وزیر کشور صبح امروز تهران را به مقصد مسقط پایتخت عمان ترک کرد.

وی به حضور ایران و عمان در دو طرف آبراه راهبردی تنگه هرمز اشاره کرد و افزود:60 درصد انرژی جهان از این آبراه عبور می کند و ایران و عمان نقش اساسی در تأمین امنیت عبور انرژی دارند.

وزیر کشور همچنین با اشاره به همکاری دو کشور در زمینه های حمل ونقل، ترانزیت و انرژی گفت: همکاری‌های مرزی، فعال کردن کمیسیون همکاری‌های بهداشتی درمانی و معاضدت‌های حقوقی و قضایی، توجه به مسأله کشتیرانی و صیادان و رفع موانع حضور بخش خصوصی و دولتی در دستور کار این سفر است.

نجار گفت: روند همکاری‌های تجاری دو کشور رو به افزایش است و امیدواریم این سفر فصل نوینی در توسعه روابط دو کشور باشد.

ورود به مسقط
در اين حال، صبح امروز وزیر کشور وارد مسقط پایتخت عمان شد و وزیر کشور عمان از وی استقبال کرد.
 
مصطفی محمد نجار به دعوت رسمی سعود بن ابراهیم بن سعود البوسعیدی، وزیر کشور عمان، به این کشور سفر کرده است و در خصوص مسائل امنیتی، اقتصادی با مقامات عمانی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

محمد نجار در این سفر دو روزه، با وزیر کشور عمان دیدار و گفتگو خواهد کرد. دیدار با سپهبد مالک بن سلیمان المعمری، بازرس کل پلیس و گمرک عمان، از دیگر برنامه‌های وزیر کشور در این سفر است.

دیدار با سپهبد علی بن ماجد المعمری، وزیر دفتر کاخ سلطانی، و همچنین دیدار با سلطان قابوس، پادشاه عمان، از برنامه‌های روز نخست سفر وزیر کشور در عمان است.

محمد نجار فردا و در روز دوم سفر خود، از دانشکده پلیس سلطان قابوس بازدید خواهد کرد.

بازدید از مسجد سلطان قابوس و همچنین کنفرانس مطبوعاتی در سفارت جمهوری اسلامی ایران در عمان و دیدار با بازرگانان، پزشکان، تجار، استادان دانشگاه،‌ معلمان و ایرانیان مقیم عمان از دیگر برنامه‌های روز دوم سفر محمد نجار است.

ارسال نظر