کد خبر: ۸۲۴۶
تعداد بازدید: ۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

ایران جیبوتی را در مقابل دزدان دریایی یاری می‌كند

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرمانده نیروی دریایی جیبوتی، برای انتقال تجربیات و آموزش نیروها و کارکنان دریایی جیبوتی، اعلام آمادگی کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری امروز در دیدار با فرمانده نیروی دریایی جیبوتی گفت: وجود تروریسم دریایی در منطقه خلیج عدن و تنگه باب‌المندب بعنوان شریان حیاتی دنیا، منافع بسیاری از کشورها را به خطر انداخته است و ایران با توان بالای دریایی و رصد کردن این پدیده می‌تواند جیبوتی را در شرق آفریقا و خلیج عدن یاری کند.

وی گفت: می‌توانیم جیبوتی را برای به دست گرفتن اوضاع امنیتی سواحلش در خلیج عدن یاری کنیم. نیروهای دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جیبوتی همچنین می‌توانند در زمینه حفظ امنیت آب‌های سرزمینی و سواحل جیبوتی و حفاظت از گروه‌های صیادی و شیلات این کشور با هم همکاری کنند.

امیر سیاری افزود: آماده همکاری در زمینه‌های ارتقاع سطح لجستیکی و تدارکاتی، آموزش نیروها و افزایش سطح توان تعمیراتی و نگهداری شناورهای نیروی دریایی جیبوتی هستیم.

وی گفت: انتقال دانش و افزایش توان یگان‌های شناور برای ماندگاری بیشتر در دریا از دیگر زمینه‌های همکاری ایران و جیبوتی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با توجه به درخواست جیبوتی گفت: آمادگی داریم تا نیروی دریایی این کشور را برای تأسیس آموزشگاه دریایی کمک کنیم.

عبدالرحمان، فرمانده نیروی دریایی جیبوتی، نیز در این دیدار گفت: هم‌اکنون نیروهای دریایی جیبوتی وظیفه تأمین امنیت آب‌های ساحلی و بین‌المللی را در خلیج عدن برعهده دارد و ایران می‌تواند در این زمینه به جیبوتی کمک کند.

وی به تجربیات نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: جیبوتی در نظر دارد، کارکنان دریایی خود را آموزش دهد تا سطح دانش نیروهای خود را به سطح نیروهای پیشرفته بین‌المللی برساند.

فرمانده نیروی دریایی جیبوتی، ماندگاری طولانی مدت شناوری های دریایی را از دیگر اهداف خود خواند و گفت: هم‌اکنون با امکانات پایین، وظیفه دشواری برای حفاظت از شناورهای عبوری از خلیج عدن و آب‌های سواحل جیبوتی، برعهده داریم.

ارسال نظر