کد خبر: ۸۲۵۹
تعداد بازدید: ۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

رشد صعودی تولید میعانات گازی در پارس جنوبی

سرپرست روابط عمومی شركت نفت و گاز پارس از دستیابی به تولید بیش از  6 میلیون و 741 هزار بشكه‌ای تولید میعانات گازی در پارس جنوبی خبر داد و گفت: مطابق جدید ترین گزارش‌های واحد عملیات نفت وگاز این شركت،  فاز 3 پارس جنوبی با تولید بیش از 1 میلیون و 103 هزار بشكه، ركورددار تولید میعانات گازی در آبان ماه سال جاری شناخته شد.

به گزارش مارین نیوز، محمد نورمحمد با تشریح روند استخراج و تولید میعانات گازی پارس جنوبی گفت: میزات تولید ماهانه در فاز 1 این میدان با عبور از محدوده های قبلی به حدود 714 هزار بشكه رسیده كه با احتساب ارقام رشد در سایر فازها، میزان صادرات این كالای ایرانی در دور جدید افزایش خواهد یافت.

به گفته وی، پس از فاز 3 به عنوان ركورددار تولید، فاز 2 این میدان با تولید بیش از 1 میلیون و 97 هزار بشكه و نیز پروژه فاز 5 این حوزه با 864 هزار بشكه در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

بنابراین گزارش، در فازهای چهار، شش، هفت و هشت این میدان نیز به ترتیب 807 ، 583 ، 810 و 762 هزار بشكه در رتبه های بعدی تولید بوده كه در مجموع از شاخص عملكردی مثبت در رشد تولید برخوردار بوده‌ا‌ند.

در حال حاضر، تولید میعانات گازی سكو های دریایی در هشت فاز نخست پارس جنوبی به صورت كامل صورت می‌گیرد و از ابتدای دی ماه امسال تولید فاز 9 پارس جنوبی نیز به تولیدات اضافه شد.

سرپرست روابط عمومی شركت نفت و گاز پارس یادآور شد: دستیابی به ارقام فعلی تولید در حالی به دست آمده است كه در آبان ماه، سكوهای تولیدی فصل اجرای مراحل مختلف تعمیرات را نیز پشت سر گذاشته‌اند.

ارسال نظر