کد خبر: ۸۲۷۷
تعداد بازدید: ۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

افزایش 50 درصدی سرعت عملیات کانتینری تایدواتر

حجم عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری توسط تایدواتر در 9 ماهه امسال 9.2 درصد افزایش یافت.

به گزارش مارین نیوز، روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت تایدواتر خاورمیانه اعلام كرد: این شركت طی 9 ماهه امسال با تخلیه و بارگیری یک میلیون و 813 هزار و 282 TEU  کانتینر نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد 9.2 درصدی فعالیت ها در این بخش بوده است.

بنابراین گزارش، با اجرای برنامه‌های مختلف در این مدت بهره‌وری هر متر اسکله کانتینری ترمینال شماره 1 بندر شهیدرجایی به 994 TEU کانتینر و در اسکله 2 به 1070 TEU  کانتینر رسید که در مجموعه نسبت به دوره مشابه سال قابل از 9.4 درصد افزایش برخوردار بود.

از سوی دیگر، سرعت عملیات تخلیه و بارگیری به‌ازای هر کشتی در بندر شهیدرجایی در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با 14.8 درصد افزایش به 83.6 TEU کانتینر در هر ساعت رسید. این در حالی‌است که سرعت تخلیه و بارگیری هر کشتی کانتینری در هر ساعت از 56.7 TEU کانتینر در شهریور ماه سال گذشته به 90 TEU کانتینر در آذر ماه امسال رسیده است.

بنابراین گزارش، طی 9 ماهه امسال عملیات کانتینرهای وارداتی به منطقه ویژه با 12 درصد، عملیات کانتینرهای صادراتی با 56 درصد، عملیات کانتینرهای ترانزیت داخلی با 44 درصد و عملیات کانتینرهای ترانزیت خارجی با 30 درصد افزایش مواجه شده است.

ارسال نظر