کد خبر: ۸۲۷۹
تعداد بازدید: ۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

بنادر آمستردام به سال ۲۰۱۱ خوشبین هستند

بنادر دریایی شهر آمستردام هلند که منطقه کانال دریای شمال را سرویس‌دهی می‌کنند، سال ۲۰۱۰ را با ۴ درصد افزایش در حمل و نقل و ترانزیت کالا به پایان رسانیدند.

به گزارش بخش خارجی مارین نیوز، چهار بندر آمستردام، Ijmuiden، Beverwijk و Zaanstand مجموعاً ترانزیت ۹۰ میلیون تن کالا را انجام دادند.

در بندر آمستردام در نیمه اول سال ۲۰۱۰ ترانزیت کالا یك درصد کاهش پیدا کرد؛ ولی نیمه دوم سال ۵ درصد افزایش پیدا کرد.

در بندر Ijmuiden حجم کالاهای ترانزیتی با ۳۰ درصد افزایش به ۱۷ میلیون تن رسید که دلیل اصلی این افزایش تقاضای شدیدی برای فولاد بود.

در بندر Zaanstand حجم ترانزیت کالا نسبت به سال قبل تغییری نداشت؛ در حالیکه بندر Beverwijk افزایش محدودی را شاهد بود.

Dertje Meijer، رئیس و مدیر اجرایی بندر آمستردام، در این زمینه گفت: علیرغم بحران اقتصادی بندر آمستردام نتایج خوبی را به ثبت رساند و ۴ درصد افزایش در حجم ترانزیت کالاها داشت.

وی افزود: ترانزیت کالا در بندر آمستردام در ابتدا یك درصد کاهش پیدا کرد که رقم ناچیزی است؛ ولی بعد بهبود پیدا کرد و ما بعد از بنادر روتردام و آنتورپ و هامبورگ چهارمین بندر فعال در منطقه شمال غرب اروپا بودیم که باعث افتخار است.

رییس بندر آمستردام درعین‌حال گفت: متأسفانه بحران اقتصادی در برخی بخش‌های مرتبط کماکان ادامه دارد؛ ولی امیدواریم که بندر آمستردام رشد معقول و پایداری با توجه به رشد مختصر اقتصادی در سال ۲۰۱۱ داشته باشد.

ارسال نظر