کد خبر: ۸۳۰۲
تعداد بازدید: ۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

لاشه هواپیماهای آمریكایی در اختیار ماست

فرمانده نیروی دریایی سپاه با تاكید بر اینكه «هواپیماهای آمریكایی در خلیج فارس قطعا توسط سپاه پاسداران سرنگون شده‌اند»، گفت: الان این هواپیماها در اختیار ماست و در زمان مناسب حتما آنها را نمایش خواهیم داد.

دریادار علی فدوی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در خصوص واكنش پنتاگون به سرنگونی دو فروند هواپیمای آنها در خلیج فارس توسط سپاه گفت: آمریكایی‌ها خودشان را ابرقدرت و دارای بالاترین تكنولوژی و علم می‌دانند و طبیعی است كه چنین مسائلی را به راحتی قبول نكرده و تكذیب كنند اما آنچه مسلم است به طور قطع سپاه پاسداران این اقدام را انجام داده و دلیل آن نیز این است كه الان هواپیماها در اختیار ماست و در زمان مناسب حتما آنها را نمایش خواهیم داد.

فدوی هواپیماهای ساقط شده را «جزو مدرن‌ترین هواپیماهای بدون سرنشین شناسایی نیروی دریایی آمریكا با قابلیت پروازی بالا» دانست و افزود: این هواپیماها به واسطه كوچك بودن به راحتی می‌توانند از روی ناو مورد استفاده قرار گیرند.

گفتنی است،، چندی پیش سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه، اعلام كرد كه دو فروند هواپیمای بیگانه توسط سپاه پاسداران در خلیج فارس سرنگون شده است.

پنتاگون در اولین واكنش به این خبر، ضمن تأیید سرنگونی دو فروند هواپیمای خود در خلیج فارس، اعلام كرده بود: این هواپیماها توسط نیروهای نظامی ایران سرنگون نشده‌اند.

سردار فدوی در ادامه این گفتگو در خصوص ورود ناوهای جنگی و هواپیمابر كشورهای دیگر به خلیج فارس و اشراف نیروی دریایی سپاه بر ورود و خروج آنها نیز تصریح كرد:‌همه شناورهای كشورهای دیگر در خلیج فارس نه تنها با سیستم‌های الكترونیك بلكه به صورت چشمی و غیرمسلح تحت كنترل ما قرار دارند و به محض عبور از تنگه هرمز ما متوجه ورود آنها خواهیم شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه با بیان اینكه «تقریبا مدت زیادی است كه دیگر ما تجهیزاتی را از خارج وارد نمی‌كنیم»، تصریح كرد: همه این تجهیزات و تسلیحات در داخل ساخته می‌شوند و به زودی خبرهای خوشی را در خصوص این موضوع به استحضار ملت ایران خواهیم رساند.

ارسال نظر