کد خبر: ۸۳۰۶
تعداد بازدید: ۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

بالگرد سازمان بنادر در دریای خزر ناكام ماند

بالگرد تحت اختیار سازمان بنادر و دریانوردی، در اولین عملیات جست‌وجو و نجات دریایی خود در دریای خزر در يافتن يك قايق ناكام ماند.

به‌گزارش مارین نیوز، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی دراین‌باره گفت: اواخر هفته گذشته، یک فروند قایق با دو سرنشین از حوالی سواحل لنگرود به منظور صید ماهی روانه دریا شده‌بودند و پس از حدود 48 ساعت بی‌اطلاعی از شناور مذکور، بستگان سرنشینان قایق خواستار اقدام برای نجات آنان شدند.

سعید ایزدیان افزود: به علت توفانی بودن دریا (ارتفاع موج حدود 3 متر) و بارندگی شدید در منطقه، امکان اعزام شناورهای ناجی به منطقه وجود نداشت و از این جهت، با پیگیری‌های مرکز هماهنگی نجات دریایی بندر انزلی، یک فروند بالگرد Bell 212 از فرودگاه رشت برای جستجو و نجات قایق مفقود شده و سرنشینان آن پرواز كرد و منطقه وسیعی در حدود 11 هزار کیلومترمربع از دریا را از محدوده بندر انزلی تا بندر نوشهر و تا عمق 75 کیلومتری از ساحل، به‌مدت 2 ساعت و 45 دقیقه تحت پوشش گشت هوایی قرار داد؛ هرچند متأسفانه تاکنون اثری از قایق و سرنشینان مفقود شده، بدست نیامده‌است.

وی درعین‌حال تأکید کرد: تلاش‌های همکاران ما در اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان گیلان برای یافتن این عزیزان دریانورد در روز پنجشنبه و جمعه نیز با اعزام شناورهای ناجی و سایر اقدامات مرتبط ادامه یافت و همچنان در اولویت ادامه خواهد داشت و امیدوارم در آینده اخبار خوبی از سلامتی ایشان داشته‌باشیم.

گفتنی است، پس‌از انعقاد قرارداد بهره‌گیری از خدمات بالگردی بین سازمان بنادر و دریانوردی و بخش غیردولتی، بهره‌گیری از این خدمات در شمال و جنوب کشور به‌صورت عملی آغاز شده‌است.

ارسال نظر