کد خبر: ۸۳۳۴
تعداد بازدید: ۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

ایران یك نفتكش جدید را از كره‌ای‌ها تحویل گرفت

شركت ملی نفتكش ایران اولین كشتی خود از سری 22 سفارش جدید خود به سازندگان چینی و كره‌ای را از شركت كشتی‌سازی هیوندایی كره جنوبی تحویل گرفت.

مدیر برنامه‌ریزی شركت ملی نفتكش ايران در گفت‌وگو با خبرنگار مارین نیوز، با اعلام این خبر گفت: با تحویل این كشتی VLCC كه 317 هزار تن ظرفیت دارد؛ ظرفیت ناوگان نفتكش ایران از 11 میلیون تن فراتر رفت.

عبدالصمد تعقل افزود: در مراسم تحویل این كشتی كه 10 ژانویه صورت گرفت، رییس كمیسیون صنایع و معادن و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند و از نزدیك در جریان روند پیشرفت صنایع كشتی‌سازی جهان قرار گرفتند.

این مقام مسؤول در شركت ملی نفتكش با بیان اینكه «این كشتی یكی از 22 سفارش داده‌شده به سازندگان چینی و كره‌ای است»، گفت: این سفارش‌ها در اواخر سال 2008 و اوایل سال 2009 میلادی نهایی شد؛ كه از این تعداد، تحویل 21 سفارش دیگر باقیمانده است.

تعقل ارزش قرارداد این كشتی را 105 میلیون دلار اعلام كرد و گفت: 90 درصد این مبلغ، توسط بانك‌های خارجی حامی شركت سازنده، فاینانس شده است.

وی از مجهز بودن این كشتی به جدیدترین سیستم‌های ایمنی و زیست‌محیطی خبر داد و گفت: پیشرفته بودن این سیستم‌ها در حدی است كه علیرغم آنكه ما هنوز در اولین ماه سال 2011 به سر می‌بریم؛ این كشتی بعنوان «كشتی سال» انتخاب شده است.

تعقل توضیح داد: نفتكش جدید تحت مالكیت ایران، مجهز به سیستم‌های ایمنی و زیست محیطی است كه در هیچ‌یك از كشتی‌های ناوگان شركت ملی نفتكش سابقه نداشته است. بوسیله این سیستم‌ها، آب توازن كشتی قبل از بازگشت به دریا، مجددا تصفیه و میكروب‌زدایی می‌شود كه این امر، طبق جدیدترین كنوانسیون‌های سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) است.

مدیر برنامه‌ریزی شركت ملی نفتكش همچنین میزان مصرف سوخت این كشتی را «حداقل» دانست و گفت: دستگاه‌های موجود در این كشتی، میزان مصرف سوخت را منطبق با استانداردهای اتحادیه اروپا كاهش می‌دهد.

ارسال نظر