کد خبر: ۸۳۶۲
تعداد بازدید: ۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

افزایش قیمت سوخت صیادی را در بوشهر تعطیل كرد!

یكی از نمایندگان استان بوشهر طی تذكری در صحن علنی مجلس، از كافی نبودن سهمیه سوخت صیادان انتقاد كرد و گفت: ‌سهمیه سوخت صیادان پاسخگوی نیاز آنان نیست.

به گزارش مارین نیوز، عسگر جلالیان، نماینده دیر و كنگان، در پایان جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس، به بیان تذكر درخصوص مشكلات مردم حوزه انتخابیه خود پرداخت و گفت:‌ براساس اصل دوم و سوم قانون اساسی، دولت موظف به تأمین زیرساخت‌های اداری لازم و دایر كردن تشكیلات سازمانی ضروری برای مردم در تمام نقاط كشور است؛ اما متأسفانه در بنادر دیر و كنگان مردم حتی از حداقل‌های ساختار اداری نیز برخوردار نیستند.

عضو كمیسیون انرژی مجلس با انتقاد از فقدان تشكیلات اداری از جمله گمرك، مرزبانی و... در بنادر دیر و كنگان، افزود: با وجود اینكه در قانون اساسی به كمك به تأمین معیشت مردم در مناطق مختلف كشور شد و دولت هم موظف به تأمین ساختار اداری در این خصوص شده؛ اما همچنان مردم این مناطق از فقدان این زیرساخت‌ها رنج می‌برند.

نماینده دیر و كنگان در ادامه تذكر خود به بیان مشكلات صیادان بوشهر پرداخت و گفت: متأسفانه بعد از اجرای قانون هدفمندی و افزایش قیمت سوخت، صیادی در بوشهر تعطیل شده است؛ چرا كه دیگر این شغل برای صیادان مقرون به صرفه نیست.

وی با بیان اینكه «سهمیه سوخت اختصاص یافته به صیادان كافی نیست»، گفت:‌هم سهمیه كافی نیست و هم قیمت آن بالاست كه این موضوع موجب شده تا صیادی از رونق بیشتر و ماهی مورد نیاز مردم منطقه از كشورهای همسایه وارد شود كه این موضوع به هیچ عنوان برازنده كشور ما نیست.

ارسال نظر