کد خبر: ۸۳۸۰
تعداد بازدید: ۲۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

پدر LNG قطر رفت

دکتر محمد صالح الساده به سمت وزیر صنعت و انرژی جدید این کشور منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی قطر، دولت قطر محمد صالح الساده را به جای عبدالله‌بن‌حمد العطیه، مردی که قطر را به بزرگترین صادرکننده گاز طبیعی مایع‌شده در جهان (LNG) تبدیل کرد، به سمت وزیر صنعت و انرژی جدید این کشور منصوب کرد.

الساده که از سال 2007 تاکنون در سمت وزیر مشاور صنعت و انرژی قطر انجام وظیفه می‌کرده است، روز از سوی شیخ حمدبن‌خلیفه آل‌ثانی، امیر قطر، بعنوان وزیر صنعت و انرژی جدید قطر منصوب شد.

العطیه همچنان در سمت معاون نخست‌وزیر باقی می‌ماند و خود را برای انجام وظیفه در سمت ریاست دادگاه‌های قطر (رئیس دیوان اداری کشور) آماده می‌کند.

الساده مدرک دکترای خود را از کانون علوم و فناوری دانشگاه منچستر انگلستان و مدرک لیسانس خود در رشته علوم دریایی و زمین‌شناسی را از دانشگاه قطر اخذ کرده است.

وی قبل از رسیدن به سمت وزیر مشاور انرژی بعنوان مدیرعامل شرکت راس گاز، یکی از دو شرکت دولتی فعال در پروژه‌های تولید LNG قطر، انجام وظیفه می‌کرد.

قطر، یک عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و بزرگترین صادرکننده LNG در جهان، پیش‌تر اعلام کرده بود با افتتاح سه پروژه بزرگ تولید LNG تا پایان سال 2010، ظرفیت سالانه تولید خود را به 77 میلیون تن افزایش می‌دهد.

ارسال نظر