تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۰۹۰
تعداد بازدید: ۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
رئیس دانشگاه هرمزگان گفت: دانشگاه هرمزگان قطب علمی اقتصاد دریاپایه و ماموریت‌گرا در حوزه حقوق دریا و اقتصاد دریاپایه است.
به گزارش مارین نیوز، دکتر محمد صادقی رئیس دانشگاه هرمزگان در آئین افتتاح اولین همایش بین‌المللی علوم دریایی در دانشگاه هرمزگان، گفت: لازم است ریشه آنچه امروز از آن به عنوان اقتصاد دریاپایه یاد می‌کنیم را در حقوق بین‌الملل جستجو کنیم و به عبارتی واقعیت‌های عینی را در کنار داشته‌های ذهنی‌مان در این حوزه پل بزنیم.
وی با بیان اینکه دانشگاه هرمزگان بر مزیت‌های نسبی استان هرمزگان و با رویکردی ماموریت‌گرا فعالیت می‌کند، افزود: دانشگاه هرمزگان قطب علمی اقتصاد دریاپایه و ماموریت‌گرا در حوزه حقوق دریا و اقتصاد دریاپایه است.
دکتر صادقی در برشمردن مزیت‌های نسبی استان هرمزگان، اظهار داشت: استان هرمزگان ساحلی‌ترین و دریایی‌ترین استان کشور است و در چشم‌انداز ۱۴۱۵ باید به مقام نخست در باب حاکمیت اقتصاد دریاپایه دست یابد.
رئیس دانشگاه هرمزگان از راه‌اندازی دبیرخانه‌ای به منظور ایفای تکالیف ملی در این دانشگاه خبر داد و گفت: دانشگاه هرمزگان به عنوان دانشگاهی ماموریت‌گرا در کنار دانشگاه‌های کشور برای اجرای سیاست‌های ملی و فراملی قرار دارد.








ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: