۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸: ۰۴: ۲۸
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
تازه های سایت
نتایج یک تحقیق جدید نشان می ‌دهد که فرونشست زمین می ‌تواند منجر به تشدید اثر افزایش سطح آب و در نتیجه غرق شدن شهرهای ساحلی شود.
رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریا محور ایران (ISBE 2024) از ۲۵ الی ۲۷ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ در جزیره قشم برگزار می شود.
اتاق ایران قرار است طی دو هفته آینده با توجه به نامه دبیر هیات دولت، دیدگاه‌های خود را درباره تدوین سند جامع توسعه دریامحور جمع‌بندی و ارسال کند.
سکوهای بدون سرنشین و متحرک‌ های زیرسطحی راه ‌های جدیدی را برای دانشمندان اقیانوس ‌شناسی فراهم کرده ‌اند تا اقیانوس را با جزئیات بیشتر و در دوره‌ های طولانی ‌تری مطالعه کنند و استفاده از این وسایل هزینه و مخاطرات کمتری در پی دارد.
رییس دبیرخانه شورایعالی صنایع دریایی در نشست تخصصی صنایع دریایی بر ظرفیت های ارزشمند جزیره کیش در جهت توسعه اقتصاد دریایی تاکید کرد.
یک کارشناس ژئوپولتیک: کریدور شمال - جنوب از منظر ژئوپولتیک منطقه ای برای ایران بسیار حائز اهمیت است و کشورمان را محور بسیاری از تبادلات قرار خواهد داد.
به بندری رسیدیم که مخصوص ساخت کشتی‌های بزرگ بود؛ مدیران و کارکنان شرکت هیوندای دقیقاً مثل دسته‌های نظامی به صف ایستاده بودند؛ در مقابل آنها کوهی از فلزاتی وجود داشت که قرار بود به کشتی تبدیل شوند؛ پرسنل این شرکت‌ها در یک مراسم ویژه مقابل این فلزات با ادای احترام سوگند یاد می‌کردند که ما متعهد هستیم این فلزات را به بهترین کشتی‌های جهان تبدیل کنیم.
به همت دبیرخانه شورای‌ عالی صنایع دریایی، رویداد تأمین مالی جمعی طرح‌ های مرتبط با زیست ‌بوم دریایی برگزار می ‌شود.
یک کارشناس برنامه ریزی و آمایش سرزمین: توسعه دریامحور نیازمند پیش ‌بینی یک چارچوب حکمرانی نوین است تا کلان رویکرد توسعه دریامحور به سرنوشت کلان رویکردهای پیشین که در گذر زمان به فراموشی سپرده شدند، دچار نشود.
با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری و ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته، موقعیت یاب دریایی به منظور هدایت و ناوبری شناورها توسط شرکت رایان فناور سینا تولید شد.
مدیرکل شیلات هرمزگان پیرو دستور معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران به همراه مشاور و مدیرکل امور استان‌ های سازمان شیلات ایران به عنوان نماینده ویژه رئیس سازمان شیلات ایران از محل آتش سوزی در بندر صیادی صلخ بازدید کردند.
بخشدار حرای قشم از خسارت ۲۵۰ میلیاردی آتش سوزی ۱۳ فروند لنج و ابنیه اسکله صیادی سلخ قشم خبر داد.
مدیر کل صدا و سیمای استان بوشهر از طرح پیشنهاد ساخت اولین استودیوی تلویزیونی روی آب در کرانه خلیج فارس خبر داد.
سومین نمایشگاه بین المللی ایران ژئو یکی از بزرگترین رویدادهای صنعتی و تجاری ایران در زمینه ژئوماتیک و ژئوانفورماتیک از تاریخ ۲ الی ۵ دی ماه ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد.