۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱: ۲۶: ۳۹
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
تازه های سایت
رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ با شعار «با هم برای برقراری صلح و امنیت» و در منطقه ‌ای به وسعت ۱۷ هزار کیلومتر مربع، با پیام صلح و دوستی کار خود را به اجرا رساند.
یگان ‌های شرکت‌ کننده در رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴، تمرین «Photo Ex» و اجرای صورت ‌بندی و آرایش‌ های تاکتیکی را با موفقیت انجام دادند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه با تاکید بر تاب ‌آوری بالای شناور‌های شهید باقری و صیاد شیرازی گفت: این شناور‌ها توانایی انجام رزم نزدیک در دریا و قابلیت حمل سه شناور موشک‌انداز و بالگرد را دارند.
جلسه بررسی راهکارهای توسعه و عمران جزایر کشور به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.
استاندار گیلان گفت: استفاده از ظرفیت دریا در این استان مورد غفلت قرار گرفته است که در این رابطه بویژه برای ارتقا ظرفیت ها نیازمند استفاده از صنایع نوین و دانش بنیان در بخش هایی چون آبزی‌ پروری و صید ماهی و غیره هستیم.
فرمانده نیروی دریایی سپاه ضمن بیان اینکه شرکت دانش بنیان سازنده ناو گشتی رزمی شهید ابومهدی المهندس قادر است در کمتر از یک سال سه فروند دیگر از شناور را بسازد، گفت: این ناو می ‌تواند ۲ هزار مایل دریایی و ۱۴ روز به صورت مداوم دریانوردی کند.
در دوازدهمین آیین الحاق شناورها و تجهیزات راهبردی جدید به نیروی دریایی سپاه، یک ناو، هفت نوع شناور و سه نوع خودرو راکت انداز به همراه ۱۰۰ شناور موشک‌ انداز تندرو به قدرت دفاعی تهاجمی این نیرو افزوده شد.
یک کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه دستیابی به رشد اقتصاد کشور نیازمند توجه ویژه به اقتصاد دریامحور است، گفت: قوه قضاییه می ‌تواند با ایجاد زیرساخت ‌های نرم‌ افزاری و سخت ‌افزاری به تحقق این امر کمک کند.
جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه در زمینه ساخت ناو موشک ‌انداز، ناوشکن سنگین، زیردریایی و دیگر تجهیزات دفاعی برنامه ‌های مختلفی داریم، گفت: تجهیزاتی که تولید می ‌شوند برای تأمین امنیت کشورمان است.
دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش با حضور فرمانده کل ارتش در منطقه سوم نبوت نداجا رونمایی و الحاق شد.
در حکمی از سوی محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی، "سیدحسین حسینی" معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران به عنوان "دبیر ستاد توسعه دریامحور در بخش کشاورزی" منصوب شد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش معتقد است که امنیت دریایی، تاثیر شگرفی بر توسعه کشور به خصوص در ابعاد اقتصادی آن، می‌گذارد.
نمایشگاه دستاوردهای علمی و فناوری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی هم ‌زمان با هفتم آذر و ایام گرامیداشت حماسه ‌آفرینی ‌های نیروی دریایی ارتش با حضور امیر سرلشکر موسوی افتتاح شد.
رئیس جمهور به معاون اول دستور داد برنامه تحقق سیاست ‌های کلی توسعه دریامحور را با همکاری مجلس و قوه قضائیه، اعضای دولت و دستگاه‌ های اجرایی ذی‌ربط، ظرف مدت سه ماه تدوین و ارائه کند.