۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴: ۳۵: ۴۵
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
تازه های سایت
همزمان با تعمیر شناور غول پیکر۳۲۰ هزارتنی در داخل کشور، یکی از متخصصان تعمیر کشتی گفت: تقاضای خارجی برای تعمیر شناورهای بزرگ وکوچک در یاردهای تعمیرات کشتی در ایران افزایش یافته است.
برای اولین بار شناوری از کشور روسیه در ۴ دی ماه سال ۱۴۰۱ برای تعمیر و به روزرسانی وارد مجتمع کاسپین شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) شد.
درای داک مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران برای دومین بار در تاریخ کشتی سازی کشور میزبان یک سوپرتانکر غول پیکر با ظرفیت بالای دو میلیون بشکه جهت انجام تعمیرات اساسی شد.
نفتکش فورچون با مالکیت شرکت ملی نفتکش جمهوری اسلامی ایران جهت انجام تعمیرات دوره ای خود وارد درای داک ایزوایکو شد.
رئیس اداره مهندسی سواحل و بنادر سیستان و بلوچستان گفت: هشت کارگاه شناورسازی سنتی و صنعتی دارای مجوز از سازمان بنادر و ‏دریانوردی در این استان فعال هستند.‏
استاندار گیلان با اشاره به حضور فقط ۵۳ فروند کشتی ایرانی در دریای کاسپین گفت: برای توسعه حمل و نقل دریایی در این منطقه نیاز به شناورهای مختلف با ظرفیت‌ متنوع داریم ضمن آنکه در این بخش باید از همه توان موجود نیز بهره گیریم.
به منظور فعالیت در امر گردشگری جام جهانی 2022 صورت گرفت؛
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ساخت سه فروند شناور تفریحی به دست صنعتگران داخلی در یکی از شرکت ‌های شناور سازی جزیره قشم به منظور فعالیت در جام جهانی 2022 قطر خبر داد و گفت: یک فروند از همین نوع که ساخت آن به اتمام رسیده بود به کشور قطر صادر شد.
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ساخت و به آب اندازی یک فروند شناور مسافربری پیشرفته کاتاماران به دست متخصصان داخلی در یکی از کارخانجات شناور سازی قشم خبر داد.
اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از مجتمع کشتی سازی شهید تمجیدی واقع در بندر انزلی بازدید کردند.
مدیر گروه طراحی، ساخت و تعمیرات شناورهای متوسط مجتمع سازی و صنایع فراساحل ایران گفت: طرح ساخت شناور آمبولانس دریایی یکی از طرح‌های خاص است که برای نخستین بار در کشوردر مجتمع ایزوایکو درحال انجام است.
یک شرکت دانش‌ بنیان ایرانی موفق شد تا فرایند طراحی کشتی را در داخل کشور بومی‌ سازی کند؛ مدیرعامل این شرکت دانش ‌بنیان گفت: ساخت کشتی برای کشورهای حاشیه خلیج فارس در ایران بسیار به صرفه است و دانش فنی این کار نیز در کشور ما وجود دارد.
رئیس پایگاه میراث دانش سنتی لنج سازی و دریانوردی خلیج فارس گفت: کشورهای خلیج فارس قایق های کوچک سنتی را با قیمت حدود ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان می‌ خرند تا در موزه بگذارند آن وقت در ایران مصوب می کنیم که دانش لنج‌ سازی را از بین ببریم!
نخستین پروژه‌ تعمیرات کشتی شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در سال جاری وارد حوض خشک این مجموعه صنعتی شد.
با حضور رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع، استاندار گیلان، رئیس حفاظت محیط زیست گیلان وجمعی از مسئولان، نخستین شناور بومی دروگر گیاه سنبل آبی ساخت سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد.