۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳: ۲۷: ۴۱
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
تازه های سایت
لیونل مسی در مراسمی نام بزرگترین کشتی دنیا را معرفی کرد، به این دلیل که شرکت سازنده این کشتی اسپانسر اینترمیامی شده است.
احداث دیتاسنتر در اعماق دریا باعث مصرف انرژی کمتری در سامانه‌ های سرمایشی و تهویه می ‌شود. اکنون برای توضیحات بیشتر به پروژه شرکت مایکروسافت می ‌پردازیم.
یک مطالعه جدید خواستار اقدامات فوری آب و هوایی برای جلوگیری از فاجعه در زمینه صفحه یخی در کره زمین شد.
اولین کشتی کروز ساخت داخل چین قرار است اولین سفر خود را ۱۱ دی مصادف با اول ژانویه آغاز کند.
معدن‌ کاوی در بستر دریا پروژه‌ ای است که ممکن است به زودی آغاز شود. این معدن‌ کاوی می‌ تواند تولید جهانی فناوری انرژی پاک را افزایش دهد ولی در این فرآیند ممکن است اقیانوس‌ ها نیز نابود ‌شود.
با هدف پیشرو بودن در حمل و نقل پایدار، پورشه با کارخانه کشتی سازی فروشر (Frauscher) که در اتریش واقع شده برای ساخت یک یات (کشتی کوچک) برقی همکاری خواهد کرد.
محققان با استفاده از نانوالیاف سلولزی استخراج شده از نوعی جلبک و نانوسیم اکسید روی و همچنین اکسید گرافن احیا شده موفق به ساخت ابرخازن کاغذی شدند که دوام بالایی داشته و زیست‌ تخریب‌ پذیر است.
استارتاپ باتری ژاپنی "پاور ایکس"، طراحی نخستین تانکر باتری‌ جهان را در نمایشگاه دریانوردی بین ‌المللی باری ‌شیپ در شهر ایمباری ژاپن رونمایی کرد.
ازدحام کشتی‌ها در بنادر جهان دلایل مختلفی دارد که باعث اختلال در زنجیره تامین جهانی شده و منافع همه ذی‌نفعان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به طور کلی شش دلیل شرایط اضطرای، همه‌گیری‌‌ها (بیماری‌ها)، نبود زیرساخت بندری، تحولات آب و هوایی، مسائل کارگری و مراحل طولانی ترخیص کالا در ایجاد این شرایط تاثیرگذار است.
سومین اجلاس کاسپین و راه‌ های توسعه پایدار هفته آینده در دانشگاه ملی آستراخان روسیه برگزار می‌ شود.
فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا از برگزاری رزمایش دریای مشترک میان این کشور و ۵۰ کشور از شرکای آن در مناطقی از جمله دریای عمان و خلیج فارس خبر داد.
مقام‌های نروژی روز جمعه از کشف مقدار «قابل توجهی» از فلزات و مواد معدنی گرفته تا عناصر خاکی کمیاب در بستر دریای فلات قاره این کشور خبر دادند.
پژوهشگران در حال ثبت پتنتی هستند که در آن فناوری ساخت نانوژنراتور استوانه ‌ای تریبولکتریک چند فرکانسی است. این نانوژنراتور امواج اقیانوسی را به برق تبدیل می ‌کند.
چین از بزرگترین توربین بادی فراساحلی جهان با پره‌هایی به وسعت ۵۳ هزار متر مربع که معادل مساحت هفت زمین فوتبال است، با قدرت تولید ۱۸ مگاوات برق رونمایی کرد که می ‌تواند سالانه نیروی ۴۰ هزار خانه را تامین کند.