۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰: ۳۰: ۴۰
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
تازه های سایت
سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سرمایه گذاران بخش خصوصی می توانند با 20 درصد آورده و تامین مابقی از طریق وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی در طرح نوسازی ناوگان مسافری دریایی کشور مشارکت کنند.
هیئت وزیران مصوبه حمایت یک میلیارد یوروریی صندوق توسعه ملی برای توسعه سواحل مکران را تصویب کرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: مارینای گردشگری با سرمایه گذاری ۱۵ هزار میلیارد ریالی در بندر فریدونکنار احداث می شود.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی جزئیات جلسه این کمیسیون با دبیر اجرایی شورای توسعه سواحل مکران را تشریح کرد.
سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی به منظور نظارت میدانی از پروژه ملی راه آهن سراسری به بندر کاسپین و دو واحد سرمایه گذاری بخش خصوصی بازدید به عمل آورد.
با هدف ساخت شناورهای تجاری و خدماتی در داخل کشور، قرارداد عاملیت وجوه اداره شده سازمان بنادر نزد بانک مسکن با حضور علی‌اکبر صفایی، معاون وزیر راه و شهرسازی و سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن منعقد شد.
ماهنامه بندر و دریا شماره های 310 و 311 ویژه شهریور و مهر ماه 1402 منتشر شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به ابلاغ تعرفه‌های جدید خدمات بندری و دریایی در نیمه دوم سال جاری که با هدف مقابله با رسوب کالا در بنادر و گمرکات کشور تعیین شده، گفت: تعرفه‌های اعلامی پس از ابلاغ مصوبه هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی از روز گذشته یکم آبان ماه اجرایی شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: فرآیند تحویل گواهینامه‌ های ثبت به مالکان شناورهای صیادی در استان، با صدور نخستین بخش گواهینامه‌ های ثبت قایق‌ های صیادی به تعداد 2 هزار و 435 فقره آغاز شده است.
قریب به ۱۵ سال است که موضوع توسعه مکران به عنوان یک «گنج پنهان» و «ثروت عظیم ملی» با تاکیدات رهبر معظم انقلاب و فرمان ایشان در اواخر دهه ۱۳۸۰ برای استقرار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این سواحل در کانون توجه قرار گرفت. در همین راستا نظام حکمرانی توسعه این قلمرو راهبردی مستعد ولی مغفول مانده را در برنامه قرار داده است.
یک فوریت لایحه اساسنامه سازمان توسعه سواحل مکران در حالی در صحن علنی مجلس به تصویب رسید که این لایحه مخالفان زیادی دارد. یک کارشناس مناطق آزاد می ‌گوید: تشکیل سازمان توسعه سواحل مکران باوجود همه ظرفیت‌ ها و فرصت ‌ها نیازمند مداقه بیشتری است.
نماینده ویژه رئیس جمهور و دبیر شورای توسعه سواحل مکران با تاکید بر اینکه به دنبال ایجاد سازمان بی ‌دغدغه، پرقدرت و در عین حال پاسخگو هستیم، گفت: می خواهیم تشکیل این سازمان به مجلس دوازدهم تفویض شود.
پس از برگزاری اجلاس جی ۲۰ و تصویب ایجاد کریدور عرب-مد؛
پس از برگزاری اجلاس جی ۲۰ و امضای تفاهم‌نامه ایجاد کریدور عرب‌-مد، شرکت IPGL مناقصه‌ های خرید جرثقیل‌ های ساحلی و سایر تجهیزات جابه‌ جایی کانتینر برای بندر شهیدبهشتی چابهار اعلام کرده بود، لغو کرده است.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد، مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی با شعار «مارپل در پنجاه سالگی، تعهدات ما ادامه دارد» با تاکید بر حفظ محیط زیست دریا، 4 مهرماه به میزبانی سازمان بنادر در تهران برگزار می شود.