تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۱۲۲
تعداد بازدید: ۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
در ششمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته و با حمایت انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، تفاهمنامه ای برای توسعه خدمات بیمه و رده بندی امضاء شد.
به گزارش مارین نیوز، این تفاهم نامه که فی مابین موسسه رده بندی ایرانیان و کلوپ دوستان موج در تاریخ ۱۴۰۱/۰۹/۲۹ با موضوع توسعه همکاریهای فی مابین و هم افزایی در ارائه خدمات هماهنگ رده بندی و بیمه ای به انواع صنایع و خدمات از جمله انواع شناورها، تاسیسات دریایی و انواع عملیات دریایی و فراساحلی و سایر عملیات، تجهیزات و ادوات صنعتی و دریایی می باشد، در غرفه انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با حضور جناب دکتر پل مه، دبیرکل انجمن به امضاء رسید.


با امضاء این تفاهم نامه، طرفین یکدیگر را به عنوان نهادی متخصص، حرفه ای و متعهد و معتبر در زمینه های کاری خود شناسایی نموده و یکدیگر را به مبادی مورد لزوم معرفی تا از خدمات آنان با الویت و تعرفه ترجیهی استفاده گردد. هدف اصلی این  تفاهم نامه ارتقا سطح کیفی و کمی پوشش خدمات رده بندی و بیمه ای ایرانی در سطح داخلی و بین المللی با حمایت واعتبار دهی مشترک به یکدیگر با اتکا به ظرفیت های تخصصی طرفین می باشد.
کاپیتان زندپازندی، مدیرعامل کلوپ دوستان موج در حاشیه امضاء این تفاهم نامه گفت: این کلوپ که هم اکنون به ارائه خدمات جامع و تخصصی بیمه و متقابل P&I در سطح ملی و بین المللی می پردازد در نظر دارد از طریق همکاری با موسسه رده بندی ایرانیان خدمات و پوشش های مختلف بیمه ای شامل و نه محدود به پوشش بیمه بدنه ماشین آلات، مسئولیت ثالث، مسئولیت سرنشین و پوشش های P&I مورد نیاز بیمه گزاران را پس از اخذ مجوزهای مورد نیاز، توسعه ببخشد.
وی همچنین اظهار داشت: این کلوپ اعلام آمادگی می نماید که با همراهی موسسه رده بندی ایرانیان برای طراحی و به اجرا گذاشتن سایر بیمه نامه های تخصصی و حرفه ای در صنایع، امور و حمل و نقل دریایی اقدام نماید.
مدیرعامل کلوپ دوستان موج همچنین از زحمات و حمایت انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران برای به ثمر نشاندن این تفاهم نامه تشکر نمود و ابراز امیدواری کرد که این حمایت ها در روند اجرای تفاهم نامه نیز ادامه یابد.
کاپیتان پازندی همچنین اظهار نمود: پیش بینی شده است که خدمات بیمه ای به محصولات و شناورهای تحت کلاس موسسه رده بندی ایرانیان با تعرفه ترجیهی و با تخفیف بیشتری صورت پذیرد.
حسن رضا صفری مدیرعامل موسسه رده بندی ایرانیان نیز با اشاره به تاریخچه ایجاد و همکاری های مشترک موسسات بیمه و رده بندی در طول بیش از سه قرن اخیر و همچنین با توجه به قرارگرفتن خدمات بیمه و رده بندی در پیشانی راهبرد تحریم های ناجوانمردانه گفت: اینگونه تفاهم نامه ها منجر به توسعه خدمات تضمین کسب و کار دریایی در عرصه ملی و بین المللی خواهد شد.
وی همچنین اظهار داشت: بر اساس این تفاهم نامه مقرر گردیده است که توسط موسسه رده بندی ایرانیان، خدمات کارشناسی های تخصصی دریایی و صنعتی موسسه از جمله: بازدید اولیه ارزیابی ریسک، وضعیت، سلامت و قیمت گذاری انواع شناورها و تاسیسات دریایی، بندری و سایر محصولات و خدمات صنعتی نیز انجام و حسب ضرورت، بازرسی های خسارتی و تهیه گزارش های تعدیل خسارت نیز انجام شود.
وی همچنین به جهت توسعه صنعت بیمه ایرانی در عرصه رده بندی تشکیل کلوپ دریایی، موسسات بیمه دریایی ایرانی و سپس توسعه آن در سطح منطقه و بین المللی را ضروری دانست و خواستار حمایت ملی، بویژه دولتمردان از توسعه مجوزها و عضویت های بین المللی موسسات رده بندی از طریق تفاهم نامه های دریایی فی مابین دولت ایران و سایر کشورها برای شناسایی موسسه رده بندی ایرانیان بعنوان موسسه رده بندی صاحب صلاحیت برای بازرسی و رده بندی شناورهای تحت پرچم سایر کشورها و همچنین عضویت در آیاکس گردید.
دکتر پل مه، دبیر کل انجمن نیز ضمن ابراز خرسندی از امضای این تفاهم نامه برای حمایت و تسهیل امور بیمه ای و رده بندی اعضای انجمن خاطر نشان کرد که از طریق این تفاهم نامه می توان ظرفیت تخصصی انجمن را برای توسعه خدمات بین المللی آن افزایش داد.







منبع: سی نیوز
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: