کد خبر: ۳۶۷۶۷
تعداد بازدید: ۱۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱

برخورداری هرمزگان از ظرفیت تولید قطعات صنایع دریایی

استاندار هرمزگان گفت: یکی از ظرفیت‌ های مهم موجود در هرمزگان صنایع دریایی است و از جمله نیازها در این حوزه تامین تجهیزات و قطعات مربوطه می ‌باشد و در این زمینه شرکت‌ های دانش بنیان می‌ توانند تحول خوبی در حوزه اقتصاد، تولید و اشتغال ایجاد کنند.
به گزارش مارین نیوز، استاندار هرمزگان در نشست رونق تولید و اقتصاد دانش ‌بنیان استان هرمزگان که با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد، با اشاره به استعدادها و ظرفیت های بسیار مهم و قوی استان هرمزگان، بیان داشت: وجود صنایع بزرگ، معادن و توانمندی های گسترده در زمینه اقتصاد دریا محور و گردشگری این استان را به قطب اقتصاد و تولید کشور تبدیل کرده است.
فریدون همتی ادامه داد: با توجه به این توانمندی ها، مراکز علمی، دانشگاه‌ ها و شرکت‌ های دانش ‌بنیان باید حضور گسترده ای در این استان جهت فعالیت در عرصه های مختلف داشته باشند.
وی افزود: با توجه خوبی که از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفت، برج فناوری هرمز در بندرعباس راه اندازی شد.
همتی تصریح کرد: این مجموعه امکانات مناسبی را جهت فعالیت شرکت های دانش بنیان و علاقمندان و فعالان حوزه علم و فناوری در هرمزگان فراهم کرده است.
وی با تاکید بر اینکه شرکت‌ های دانش بنیان می‌ توانند تحول خوبی در حوزه اقتصاد، تولید و اشتغال ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت ‌های مهم موجود در هرمزگان صنایع دریایی است و از جمله نیازها در این حوزه تامین تجهیزات و قطعات مربوطه می ‌باشد.
همتی بیان داشت: ساخت تجهیزات و قطعات مورد نیاز از جمله اقداماتی است که می تواند توسط شرکت های دانش بنیان در داخل کشور صورت گیرد و باید این مسئله به صورت جدی مطرح و پیگیری شود.
استاندار هرمزگان  تصریح کرد: استان هرمزگان این ظرفیت را دارد تا با حضور شرکت های دانش بنیان به مرکز ساخت و تولید قطعات و تجهیزات صنایع دریایی تبدیل شود.






منبع: شبستان
ارسال نظر