پربحث ترین اخبار
گالری عکس
پربازدید ترین اخبار
تازه های سایت
چند رسانه ای
/files/fa/news/1404/8/10/50101_729.jpg
/files/fa/news/1404/8/10/50096_157.jpg
/files/fa/news/1404/8/10/50091_970.jpg
/files/fa/news/1404/8/8/50083_438.jpg
/files/fa/news/1404/8/8/50078_160.jpg
/files/fa/news/1404/8/7/50064_911.jpg
/files/fa/news/1404/8/7/50059_216.jpg
/files/fa/news/1404/8/6/50056_845.png
/files/fa/news/1404/8/5/50035_428.jpg
/files/fa/news/1404/8/3/50020_268.jpg
/files/fa/news/1404/8/3/50015_237.jpg
/files/fa/news/1404/7/30/50010_908.jpg
/files/fa/news/1404/7/30/50007_317.jpg
/files/fa/news/1404/7/28/49993_880.jpg
/files/fa/news/1404/7/28/49986_526.jpg
کارنامه سال اول برنامه هفتم در حوزه گذر و اقتصاد دریا: 
گزارش نظارتی مرکز پژوهش‌های مجلس با تشریح عملکرد دولت در فصل «گذر و اقتصاد دریامحور»، از یک شکاف عمیق میان «قانون‌گذاری» و «اجرا» پرده برداشت. این گزارش نشان می‌دهد که از شش چالش اصلی تعریف شده، دولت در پنج چالش حیاتی تقریباً هیچ عملکردی نداشته و تنها در یک محور (ایمنی راه‌ها) حرکتی لاک‌پشتی و ناقص را آغاز کرده است.
سه دانش‌آموز دبیرستان شهاب‌دانش در مسابقات سازه ماکارونی دانشگاه صنعتی شریف شرکت کردند و مارین‌نیوز با آن‌ها درباره تجربه حضور و ساخت سازه گفتگو کرده است.
دفتر مطالعات زیربنایی مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی با عنوان «ارزیابی عملکرد برنامه هفتم پیشرفت تا پایان شهریور ۱۴۰۴ در محور گذر و اقتصاد دریامحور» اعلام کرد که بسیاری از احکام کلیدی این فصل، از جمله تشکیل ستاد ملی گذر و تدوین حساب‌های اقماری اقتصاد دریا، هنوز به‌طور کامل اجرا نشده است.
نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری رسانه تصویری «سی‌ایران» با حضور جمعی از مدیران و فعالان حوزه دریا برگزار شد. اعضا در این نشست بر تقویت هویت رسانه‌ای، تداوم تولید محتوای تخصصی، جذب حمایت‌های مالی و هم‌افزایی با انجمن مهندسی دریایی ایران تأکید کردند.
دبیر اجرایی نهمین همایش بین‌المللی صنایع فراساحل، در گفت‌وگو با مارین‌نیوز گفت: دانشجویان در مسابقه «راندمانی سازه‌های دریایی ماکارونی (جکت)» دیگر تنها تماشاگر نبودند و توانستند ایده‌های خود را در قالب تیم‌های کوچک عملی کنند.
مسابقه راندمانی سازه‌های دریایی ماکارونی (جکت) روز ششم آبان ۱۴۰۴ در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد. در این رقابت پرشور، ۱۸ سازه ماکارونی به چالش استحکام رفتند و در پایان، برترین تیم‌های دانشجویی با رأی هیئت داوران معرفی شدند.
ما آماده‌ایم، دانشگاه آماده است؛ آیا صنعت و مدیریت کشور نیز آماده‌اند؟
گزارش مارین‌نیوز از سخنرانی حسن‌رضا صفری در افتتاحیه مسابقه راندمانی سازه‌های دریایی ماکارونی و قرائت نامه سرگشاده جامعه مهندسی دریایی ایران، خطاب به مسئولان و مدیران کشور برای اقدام عملی در توسعه دریا‌محور؛ نامه‌ای که از دل دانشگاه برخاست، اما مخاطبش پاستور، بهارستان و خیابان طالقانی بود.
مجله تحلیلی «سال‌نگار ایران دریایی» توسط روزنامه اقتصاد سرآمد منتشر شد؛ مجموعه‌ای ۲۰۰ صفحه‌ای که با تمرکز بر اقتصاد، مدیریت و تحلیل حوزه‌های دریایی کشور، اطلاعات و تحلیل‌های کاربردی برای پژوهشگران، دانشجویان و فعالان صنعتی ارائه می‌کند.
دانشکده مهندسی دریا دانشگاه صنعتی امیرکبیر شاهد تغییر ریاست خود شد؛ دکتر مهدی سعید کیاست به مدت دو سال مسئولیت رهبری این دانشکده را برعهده گرفت. 
مسابقه راندمانی سازه‌های دریایی ماکارونی (جکت) در چارچوب نهمین همایش بین‌المللی صنایع فراساحل، فردا ۶ آبان ۱۴۰۴ در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود؛ رقابتی که مهارت، خلاقیت و طراحی سازه‌های دریایی را به چالش می‌کشد.
چرخه ابلاغ-نظارت-بازنگری: ترجمه اهداف سیاست‌های کلیِ توسعه دریا‌محور به اجرای سنجه‌پذیر؛
چالش اصلی حکمرانی دریایی ایران، دوگانگی مرجعیت میان شورای عالی انقلاب فرهنگی و دولت است که موجب موازی‌کاری و تأخیر در اجرای «طرح جامع توسعه دریا‌محور» شده است. راه‌حل، تثبیت «شورای اجرایی تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریا‌محور و مکران» به‌عنوان مرجع یکتای سیاست‌گذاری و راهبری، پیوند آن با نظارت اصل ۱۱۰ قانون اساسی و تبدیل هدف «کسب جایگاه شایسته جهانی در بهره‌برداری از دریا و سواحل» به تصویب‌نامه‌ای لازم‌الاتباع و برنامه‌های عملیاتی ملی است.
نماینده رئیس جمهور در هماهنگی اجرای سیاست‌های کلی توسعه دریامحور گفت: هیچ برنامه‌ای برای استقرار جمعیت در جنوب کشور وجود ندارد و اصولاً استقرار جمعیت با دستور و مصوبه انجام نمی‌شود.
استاندار یزد: توسعه سواحل مکران و ایجاد واحد‌های صنعتی، تولیدی و کشاورزی در منطقه چابهار همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و برنامه هفتم توسعه قرار دارد
اعضای کارگروه مرز‌های مجاز کشور با حضور در بندر چارک، از نزدیک به ارزیابی زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های عملیاتی این بندر پرداختند. هدف از این بازدید، بررسی میدانی آمادگی‌ها و امکانات موجود جهت نهایی‌سازی و تصویب مرز دریایی مجاز بندر چارک بر اساس تبصره ۱ ماده ۱۰۳ قانون امور گمرکی جمهوری اسلامی ایران اعلام شد.
کاهش سطح آب دریای خزر از سال ۱۹۹۵ آغاز شد و از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۲۴ حدوداً دو متر کاهش پیدا کرده و حالا به پایین‌ترین نقطه ثبت‌شده خود، یعنی ۲۹ متر پایین‌تر از سطح دریا رسیده است.