پربحث ترین اخبار
گالری عکس
پربازدید ترین اخبار
تازه های سایت
چند رسانه ای
عضو هیأت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، در مراسم افتتاحیه چهارمین رویداد بینالمللی فناوری و کارآفرینی دریایی در دانشگاه شهید بهشتی تأکید کرد که توسعه دریایی کشور بدون بهرهگیری از فناوریهای نوین، آموزش تخصصی نیروی انسانی و استفاده از سوختهای جایگزین امکانپذیر نیست و این موارد کلید پیشرفت در حوزههای دریایی و بندری ایران به شمار میروند.
مدیرعامل شرکت هدایت کشتی خلیج فارس، در مراسم افتتاحیه چهارمین رویداد بینالمللی فناوری و کارآفرینی دریایی با تأکید بر نقش تاریخ در آیندهنگری دریایی گفت: مطالعه تاریخ، معلمی است که هزینهاش را پیشینیان پرداختهاند. او در سخنانی مفصل به اهمیت بنادر هوشمند، اقتصاد دیجیتال و ضرورت بازنگری در جایگاه بنادر ایران پرداخت و هشدار داد که هوش مصنوعی هرگز جایگزین عقل طبیعی انسان نخواهد شد.
دبیر علمی چهارمین رویداد بینالمللی فناوری و کارآفرینی دریایی بر نقش دانش، مهارت و سختکوشی جوانان در تحول آینده کشور تأکید کرد.
چهارمین دوره «رویداد بینالمللی فناوری و کارآفرینی دریایی» با حمایت شورای عالی صنایع دریایی کشور و سازمان بنادر و دریانوردی، امروز (۲۵ شهریور ۱۴۰۴) در مرکز همایشهای بینالمللی دانشگاه شهید بهشتی آغاز به کار کرد.
مدیرعامل شرکت «دنیا رهنمای صنعتی ایرانیان» میگوید: کوتاهمدتنگری، سیاسیکاری، نبود دفاتر بازاریابی خارجی و ورود افراد ابوالمشاغل به مدیریت، کشتیسازی ایران را از نقشآفرینی واقعی در بازار جهانی بازداشته و آن را به یک مونتاژکار داخلی تقلیل داده است.
دانشگاه شهید بهشتی، فردا ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۴، به مدت دو روز میزبان چهارمین رویداد فناوری و کارآفرینی دریایی خواهد بود. به گفته دکتر حسن ضیایی، دبیر علمی این رویداد، هدف اصلی همایش معرفی فناوریهای نوین، تقویت ارتباط میان دانشگاه و صنعت، و ارائه راهکارهایی برای توسعه کارآفرینی در حوزه دریایی است.
یازدهمین اجلاس گروه کاری مقامات عالیرتبه در امور دریای خزر با حضور نمایندگان ویژه پنج کشور ساحلی دریای خزر از روز جاری 24 شهریور در عشق آباد ترکمنستان آغاز به کار کرد.
دانشجویان موسسه آموزشی کشتیرانی بورسیه کامل شدند؛ گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از بورسیه کامل دانشجویان پذیرششده در موسسه آموزشی کشتیرانی خبر داد.
پورهنگ گفت: در نتیجهی عدم واگذاری پروژه در سنوات اخیر و عدم پرداخت مطالبات این شرکت از سوی کارفرمایان مختلف، شرکت با مشکلاتی در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان، مالیات و بیمه مواجه شده بود.
گروه محیط زیست و پایداری دریایی انجمن مهندسی دریایی ایران، معتقد است: با تصویب چارچوب خالص صفر،ال ان جی فسیلی در آب های بین المللی موقعیت رقابتی خود را از دست خواهد داد و مسیر حذف تدریجی آن هموار خواهد شد و این فرصتی برای ایران است که زیرساخت های متانول و آمونیاک را توسعه داده است.
ولادیمیر پوتین از توسعه «کریدور قطب شمال» خبر داده؛ مسیری ۲۴ ساعته که شمالگان، سیبری و خاور دور را به اقتصاد جهانی متصل میکند. در سایه بحرانهای دریایی، چین با راه ابریشم قطبی در حال تثبیت نقش خود است. کارشناسان میگویند ایران با تقویت کریدور شمال - جنوب میتواند حلقه اتصال سوئز و قطب شمال شود.
خسرو سرایی، کارشناس ارشد اقتصاد حملونقل و لجستیک، بنادر ایران را موتورهای استراتژیک اقتصاد آبی میداند که با وجود رشد ظرفیت و توسعه زیرساختها، همچنان با چالشهایی چون ضعف نهادی، پسکرانههای ناکارآمد و فقدان برنامه کربنزدایی روبهرو هستند.
در دیدار اعضای هیأت دولت با مقام معظم رهبری، رئیسجمهور از عملکرد بینظیر و بیسابقه بنادر کشور در خلال ۱۲ روز جنگ اخیر تقدیر کرد.
انجمن مهندسی دریایی ایران و دبیرخانه دائمی اجلاس اندیشه اقتصاد تجاری ویژه شرکتهای دانشبنیان شاهد و ایثارگر، تفاهمنامهای را برای همکاری مشترک امضا کردند که هدف آن توسعه صنعت دریایی کشور، تجاریسازی محصولات و خدمات دریایی، و تسهیل ورود به بازارهای منطقهای و جهانی است. این تفاهمنامه که به نمایندگی حسن رضا صفری و حسین ثمرقندی امضا شده، بر همافزایی علمی، فنی و تجاری تأکید دارد و نویدبخش رشد پایدار در این بخش کلیدی اقتصاد ایران میباشد.