پربحث ترین اخبار
گالری عکس
پربازدید ترین اخبار
تازه های سایت
چند رسانه ای
مدیرعامل شرکت «دنیا رهنمای صنعتی ایرانیان» میگوید: کوتاهمدتنگری، سیاسیکاری، نبود دفاتر بازاریابی خارجی و ورود افراد ابوالمشاغل به مدیریت، کشتیسازی ایران را از نقشآفرینی واقعی در بازار جهانی بازداشته و آن را به یک مونتاژکار داخلی تقلیل داده است.
دانشگاه شهید بهشتی، فردا ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۴، به مدت دو روز میزبان چهارمین رویداد فناوری و کارآفرینی دریایی خواهد بود. به گفته دکتر حسن ضیایی، دبیر علمی این رویداد، هدف اصلی همایش معرفی فناوریهای نوین، تقویت ارتباط میان دانشگاه و صنعت، و ارائه راهکارهایی برای توسعه کارآفرینی در حوزه دریایی است.
یازدهمین اجلاس گروه کاری مقامات عالیرتبه در امور دریای خزر با حضور نمایندگان ویژه پنج کشور ساحلی دریای خزر از روز جاری 24 شهریور در عشق آباد ترکمنستان آغاز به کار کرد.
دانشجویان موسسه آموزشی کشتیرانی بورسیه کامل شدند؛ گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از بورسیه کامل دانشجویان پذیرششده در موسسه آموزشی کشتیرانی خبر داد.
پورهنگ گفت: در نتیجهی عدم واگذاری پروژه در سنوات اخیر و عدم پرداخت مطالبات این شرکت از سوی کارفرمایان مختلف، شرکت با مشکلاتی در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان، مالیات و بیمه مواجه شده بود.
گروه محیط زیست و پایداری دریایی انجمن مهندسی دریایی ایران، معتقد است: با تصویب چارچوب خالص صفر،ال ان جی فسیلی در آب های بین المللی موقعیت رقابتی خود را از دست خواهد داد و مسیر حذف تدریجی آن هموار خواهد شد و این فرصتی برای ایران است که زیرساخت های متانول و آمونیاک را توسعه داده است.
ولادیمیر پوتین از توسعه «کریدور قطب شمال» خبر داده؛ مسیری ۲۴ ساعته که شمالگان، سیبری و خاور دور را به اقتصاد جهانی متصل میکند. در سایه بحرانهای دریایی، چین با راه ابریشم قطبی در حال تثبیت نقش خود است. کارشناسان میگویند ایران با تقویت کریدور شمال - جنوب میتواند حلقه اتصال سوئز و قطب شمال شود.
خسرو سرایی، کارشناس ارشد اقتصاد حملونقل و لجستیک، بنادر ایران را موتورهای استراتژیک اقتصاد آبی میداند که با وجود رشد ظرفیت و توسعه زیرساختها، همچنان با چالشهایی چون ضعف نهادی، پسکرانههای ناکارآمد و فقدان برنامه کربنزدایی روبهرو هستند.
در دیدار اعضای هیأت دولت با مقام معظم رهبری، رئیسجمهور از عملکرد بینظیر و بیسابقه بنادر کشور در خلال ۱۲ روز جنگ اخیر تقدیر کرد.
انجمن مهندسی دریایی ایران و دبیرخانه دائمی اجلاس اندیشه اقتصاد تجاری ویژه شرکتهای دانشبنیان شاهد و ایثارگر، تفاهمنامهای را برای همکاری مشترک امضا کردند که هدف آن توسعه صنعت دریایی کشور، تجاریسازی محصولات و خدمات دریایی، و تسهیل ورود به بازارهای منطقهای و جهانی است. این تفاهمنامه که به نمایندگی حسن رضا صفری و حسین ثمرقندی امضا شده، بر همافزایی علمی، فنی و تجاری تأکید دارد و نویدبخش رشد پایدار در این بخش کلیدی اقتصاد ایران میباشد.
پس از انجام کارشناسیها در مورد حادثه بندر شهید رجایی، در ۹۲ شاخص، ۲۱ نهاد در این حادثه مقصر شناخته شدهاند.
مجلس شورای اسلامی با ماده ۲۰ لایحه نظام جامع باشگاهداری موافقت کرد تا زمینه توسعه ورزشهای دریا محور فراهم شود. بر اساس این ماده، دولت موظف به تدوین نقشه راه، صدور مجوز واردات تجهیزات، برگزاری رویدادهای ملی و بینالمللی و حمایت از تولید داخلی در حوزه ورزشهای دریایی است.
کمیسیون عمران مجلس با چهار لایحه و آییننامه بینالمللی دریایی موافقت کرد که هدف آن ارتقای ایمنی شناورها و استانداردسازی مدارک دریانوردان ایرانی است. این مصوبات پس از بررسی کارشناسی، برای تصویب نهایی به صحن علنی مجلس ارسال میشوند.
صنعت دریایی بدون استانداردهای بینالمللی نمیتواند ایمنی، کارایی و پایداری خود را حفظ کند. تجربه ISO و الگوهای موفق جهانی نشان میدهد که تفویض اختیار به مؤسسات ردهبندی و حضور فعال در سازمان بینالمللی استاندارد (ISO) رمز موفقیت است؛ درسی که ایران نیز باید جدی بگیرد. این گزارش تأکید میکند که تثبیت جایگاه ایران در تجارت جهانی، در گرو توسعه استانداردسازی دریایی کشور است.
در نشست شورای مدیران سازمان بنادر و دریانوردی و با حضور سعید رسولی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، اعضای هیات عامل و مدیران این سازمان، محمد شکیبی نسب به عنوان سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی و داود حسنی زاده به عنوان سرپرست معاونت برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع این سازمان معرفی شدند.