گالری عکس
پربازدید ترین اخبار
تازه های سایت
چند رسانه ای
/files/fa/news/1404/8/24/50204_652.jpg
/files/fa/news/1404/8/24/50199_523.jpg
/files/fa/news/1404/8/24/50186_511.jpg
/files/fa/news/1404/8/24/50181_655.jpg
/files/fa/news/1404/8/23/50176_619.jpg
/files/fa/news/1404/8/21/50171_508.jpg
/files/fa/news/1404/8/21/50166_112.jpg
/files/fa/news/1404/8/21/50161_140.jpg
/files/fa/news/1404/8/21/50156_833.jpg
/files/fa/news/1404/8/21/50151_422.jpg
/files/fa/news/1404/8/19/50146_659.jpg
/files/fa/news/1404/8/19/50135_775.jpg
/files/fa/news/1404/8/19/50140_278.jpg
/files/fa/news/1404/8/17/50129_192.jpg
/files/fa/news/1404/8/15/50123_172.jpg
رئیس نهمین همایش بین‌المللی صنایع فراساحل ایران، اصلاح فرهنگ صنعتی و مدیریتی و ثبات سیاست‌ها را کلید پیشرفت و تحقق پیوند واقعی دانشگاه و صنعت دانست و هشدار داد که بدون تغییر فرهنگ مدیریتی، پروژه‌های علمی و صنعتی دچار وقفه می‌شوند. ایجاد شبکه‌ای از مراکز برتر علمی و صنعتی برای همکاری نظام‌مند دانشگاه‌ها و صنعت در مقیاس جهانی ضروری است.
مدیرعامل آکادمی دریایی سیراف و شرکت فنی و مهندسی صنعت و دریایی فناوران سیراف، در اختتامیه نهمین همایش بین‌المللی صنایع فراساحل ایران با نگاهی انتقادی به وضعیت آموزش مهندسی در کشور، از شکاف عمیق میان آموزش علمی دانشگاه‌ها و مهارت‌های واقعی صنعت پرده برداشت و بر ضرورت بومی‌سازی «سواد صنعتی» و توجه همزمان به «سواد انسانی» تأکید کرد.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در یادداشتی با تشریح فلسفه نامگذاری روز جهانی دریانوردی و شعار امسال IMO، تأکید کرد پایداری کشتیرانی و عمل به تعهدات زیست‌محیطی و ایمنی، ستون فقرات تجارت جهانی است.
اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در دومین سالگرد ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور، گزارش دولت و دستگاه‌های متولی اجرای سیاست‌های کلی توسعه دریامحور را استماع و بررسی کردند.
در پایان نهمین همایش بین‌المللی صنایع فراساحل ایران، که ۲۰ و ۲۱ آبان‌ماه ۱۴۰۴ در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، رئیس انجمن مهندسی دریایی ایران، قطعنامه نهایی همایش را قرائت کرد. این قطعنامه نشان‌دهنده اجماع جامعه مهندسی دریایی کشور در مسیر توسعه فناوری‌های دریایی و تقویت اقتدار ملی ایران است.
دبیرکل انجمن کشتیرانی ایران، در همایش فراساحل با هشدار نسبت به ناکارآمدی مدیریت ترانزیت و بنادر، بر ضرورت بازنگری در مدل‌های اقتصادی و بهره‌برداری مؤثر از ظرفیت‌های دریایی کشور تأکید کرد.
مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا)، در نهمین همایش بین‌المللی صنایع فراساحل ایران با هشدار نسبت به تأخیر در پروژه‌های ملی و مهاجرت نخبگان، وضعیت اقتصاد فراساحل کشور را بحرانی توصیف کرد و بر ضرورت حمایت حاکمیت، حفظ نیروی انسانی متخصص و اجرای پروژه‌ها در داخل کشور تأکید کرد.
دبیر نهمین همایش بین‌المللی صنایع فراساحل ایران، هشدار داد که بدون مدیریت و سیاست‌گذاری یکپارچه، ایران در حوزه توسعه دریایی عقب می‌ماند و ظرفیت‌های دریایی کشور به درستی مورد بهره‌برداری قرار نخواهد گرفت. وی بر ضرورت هم‌افزایی دانشگاه و صنعت، استمرار پژوهش‌های علمی و ایجاد سازوکارهای قانونی برای تعهد نیروهای متخصص تأکید کرد.
رئیس هیئت‌مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران تأکید کرد همایش بین‌المللی صنایع فراساحل پلی میان دانشگاه، صنعت و نهادهای دولتی است و مسیر خودکفایی دریامحور کشور را روشن می‌کند و با پیشنهادهایی مانند ایجاد ستاد ملی توسعه فناوری‌های فراساحل، نظام جامع مهندسی و رده‌بندی بومی، بازچرخانی سرمایه و نوسازی ناوگان خدماتی، راه پایداری و اقتدار صنایع فراساحل ایران را نشان داد.
نماینده رئیس‌جمهور در توسعه دریامحور، در نهمین همایش بین‌المللی صنایع فراساحل مهندسی دریایی را ستون امنیت ملی و عامل رقابت جهانی ایران معرفی کرد و تاکید کرد که مشکل امروز این صنعت نه کمبود فناوری، بلکه فقدان اعتماد داخلی است.
اندیشکده بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها «FDD»:
بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها نوشت؛ صادرات بالای ۲ میلیون بشکه‌ای نفت ایران در ماه اکتبر که بالاترین میزان در ۲۰۲۵ است، نشان‌دهنده شکست مستمر دولت ترامپ در قطع شریان مالی اصلی تهران است.
نهمین همایش بین‌المللی صنایع فراساحل فردا ۲۰ آبان‌ماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود. این رویداد دو روزه با محوریت فناوری‌های فراساحلی، انرژی‌های تجدیدپذیر، هوش مصنوعی و اقتصاد دریا محور، شامل سخنرانی‌های تخصصی، نشست علمی، کارگاه‌ها و نمایشگاه ارتباط صنعت و دانشگاه است.
۷۳۰ روز از ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور گذشت؛
نخبگان دریایی هنوز در تصمیم‌سازی و مدیریت کلان نادیده گرفته می‌شوند؛ بخشی از سخنان رئیس هیئت‌مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران در یادداشتی است که در آن هشدار داده غفلت از سرمایه نخبگانی بزرگ‌ترین مانع تحقق اهداف توسعه دریامحور است و اگر ادامه یابد، فرصت‌های دریایی کشور به دست کم‌دانش‌ها خواهد افتاد.
دو سال پس از ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریا‌محور، ساختار حکمرانی دریایی ایران همچنان از پراکندگی نهادی و فقدان مرجعیت یکتا رنج می‌برد. دبیر انجمن مهندسی دریایی ایران، تأکید دارد تا ریل‌گذاری راهبردی و بازنگری سیاست‌ها انجام نشود، توسعه دریا‌محور به مرحله اثرگذاری واقعی نخواهد رسید.
گفت‌وگوی ویژه مارین‌نیوز با دکتر حسام خضرایی حاذق‌فکر، پدر نورولیدرشیپ ایران؛
دکتر حسام خضرایی حاذق‌فکر، استاد دانشگاه تهران و بنیان‌گذار نورولیدرشیپ ایران، در گفت‌وگویی اختصاصی با مارین‌نیوز از نقش علوم اعصاب در بازآفرینی مفهوم رهبری سخن می‌گوید. این گفت‌وگو با هدف واکاوی سازوکارهای عصبی تصمیم‌گیری و بررسی تأثیر آن بر آینده‌ی مدیریت و رهبری در صنایع دریایی انجام شده است؛ جایی که مغز انسان منبع هوشمندی و هماهنگ‌کننده‌ی ذهن‌ها در سازمان‌هاست.