کد خبر: ۱۰۱۳۹
تعداد بازدید: ۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۰

اولین حوضچه خشك بندرعباس امسال بهره‌برداری می‌شود

مدیر منطقه ویژه اقتصادی كشتی‌سازی خلیج فارس از احداث دو حوضچه با هدف پهلودهی شناورهای 500 هزار تنی در این منطقه خبر داد.

به گزارش مارین نیوز، پژمان بهزاد‌پور در حاشیه بهره‌برداری از ساختمان گمرك منطقه ویژه اقتصادی كشتی‌سازی خلیج فارس در جمع خبرنگاران با اشاره به پتانسیل‌های فیزیكی موجود در این منطقه گفت: در حال حاضر این منطقه بعنوان بزرگترین قطب كشتی‌سازی كشور و یكی از مطرح‌ترین قطب‌های كشتی‌سازی منطقه مطرح است.

بهزاد‌پور با بیان اینكه «امكانات موجود در این منطقه منحصر به فرد است»، ادامه داد: در حال حاضر در این منطقه هشت خط پاركینگ در راستای ساخت و تعمیرات كشتی‌هایی تا وزن 80 هزار تن وجود دارد.

این مسؤول در ادامه از احداث دو حوضچه خشك جدید در راستای فراهم آمدن امكان پهلوگیری كشتی‌هایی تا وزن 500 هزار تن در منطقه كشتی‌سازی خلیج فارس خبر داد.

وی بیان داشت: یكی از این حوضچه‌ها كه مربوط به تعمیرات است تا پایان سال‌جاری به بهره برداری می‌رسد.

بهزاد‌پور با بیان اینكه «ساخت این دو حوضچه طی دو فاز تعریف شده است»، گفت:‌ برای فاز نخست حدود 400 میلیارد تومان توسط دولت سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی اظهار امیدواری كرد: عملیات احداث حوضچه دوم نیز طی سال‌های آینده آغاز شود.

مدیر منطقه ویژه كشتی‌سازی خلیج فارس با اشاره به فعالیت‌های بخش فراساحل در این منطقه نیز ادامه داد: انجام پروژه‌های فاز 15 و 16 پارس جنوبی كه شامل ساخت سكوهای سرچاهی است؛ توسط شركت‌های حاضر در منطقه به پایان رسیده است.

وی گفت: همچنین در حال حاضر مراحل ساخت سكوهای سرچاهی فاز 14 پارس جنوبی نیز در منطقه به طور جد و با سرعت مطلوب در حال انجام است.

بهزاد‌پور افزود: در حال حاضر هفت شركت و كارخانه بزرگ در منطقه كشتی‌سازی خلیج فارس مستقر هستند كه در زمینه تعمیرات و ساخت شناورهای مختلف فعالیت دارند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی كشتی‌سازی خلیج فارس درباره بهره‌برداری از گمرك این منطقه نیز گفت: هر چند كه سال‌هاست دفتر گمرك در این منطقه مستقر است، اما با توجه به گستردگی امور گمركی نیاز بود گمرك این منطقه تجهیز و علاوه بر اتصال به آی سی كودا سطح آن نیز ارتقا یابد.

وی با بیان اینكه «عمده واردات به این منطقه به صورت ترانزیت صورت می‌گیرد»، افزود: اغلب مواد اولیه مناطق صنعتی همانند منطقه كشتی‌سازی از مبادی خارجی وارد می‌شود.

ارسال نظر