تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۷۳۴
تعداد بازدید: ۲۶۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
رئیس انجمن مهندسی دریایی ایران طی نامه ای به رئیس سازمان صدا و سیما، برگزاری نشست های تخصصی با موضوع توسعه دریا محور با محوریت سیاستگذاری یکپارچه را در خواست نمود.
به گزارش مارین نیوز، دکتر حسن رضا صفری رئیس انجمن مهندسی دریایی ایران در خصوص نامه ای که توسط انجمن به دکتر پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما ارسال شده است به خبرنگار مارین نیوز، گفت: انجمن مهندسی دریایی ایران بارها طی نامه ها و برگزاری جلسات با مدیران شبکه های خبر صدا و سیما، ورود این سازمان را به حوزه توسعه دریا محور از طریق برگزاری نشست های تخصصی در نمونه برنامه هایی نظیر شیوه در شبکه 4 و مناظره های بالاتر در شبکه خبر درخواست نموده است.
صفری ادامه داد: درخواست سازمان از انجمن معرفی ظرفیت های موجود در سواحل و دریاها بوده است. انجمن در این ارتباط مواردی نظیر ظرفیت دریانوردی بین سواحل کشور در توسعه ساخت داخل کشتی های ساحلی به همراه مستندات مرتبط را ارائه نموده است ولی خواسته انجمن ورود این سازمان به عرصه های راهبردی نظیر الزامات تحقق سیاست های کلی دریا محور است. 
وی افزود: البته انجمن با رویکرد مسئله محور به این حوزه ورود کرده و یافته های خود را طی نشست های تخصصی که آخرین آنها هفته پیش برگزار گردید در معرض نقد و تبادل نظر قرار داده است.
صفری با بیان اینکه تاکید اصلی انجمن مهندسی دریایی ایران بر کاهش نقش تصدی گری دولت و واگذاری امور مدیریتی از طریق استانداری ها به نهادهای مردمی است، اظهار داشت: این رویکرد در دولت نهم آغاز گردید و در حال حاضر با جدیت توسط دولت سیزدهم با محوریت رئیس محترم جمهور در حال اجرا است. 
رئیس انجمن مهندسی دریایی ایران بیان داشت: واقعیت این است که عمده اقدامات اجرایی در مناطق ساحلی در نتیجه سفرهای استانی رئیس جمهور به این مناطق صورت گرفته است. این روال میتواند به صورت ساختار یافته تدوین گردد. این موضوع به عنوان مطالبه اصلی انجمن با استفاده از ظرفیت های موجود در قانون اساسی کشور با جدیت تمام پیگیری خواهد گردید.
متن نامه انجمن در ادامه قابل مشاهده است.






نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا معیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
0
0
صدا و سیما واقعا به مسئله توسعه دریامحور بی توجه هستش . هنوز به درک اهمیت این موضوع نرسیدن و افکاری بری دارند. با توجه به ابلاغ سیاستهای توسعه دریامحور همه وزارت خانه ها و سازمان ها و نهاد ها در این خصوص برنامه ریزی کردند و جلساتی تشکیل دادند . سازمان صدا و سیما تنها سازمانی است که برنامه ریزی در این خصوص نکرده. با اینکه مهمترین وظیفه در خصوص توسعه دریامحور یعنی اطلاع رسانی و برگزاری میزگردهای تخصصی و ارتباط دادم مردم به دریا به دوش این سازمان است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: