کد خبر: ۱۰۵۸۳
تعداد بازدید: ۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۰

كشتی مسافری مسیر خارك-گناوه را ترك كرد

كشتی مسافربری كه طی دو سال گذشته كار انتقال مسافر بین جزیره خارگ و بندر گناوه را برعهده داشت؛ به دلیل عدم حمایت‌های لازم از ایران رفت؛ تا بار دیگر قایق‌های موتوری و لندینگ‌كرافت‌ها میدان‌دار حمل مسافر در این مسیر شوند!

مالك كشتی مسافربری كاتاماران دنا 110 دراین‌باره به خبرنگار مارین نیوز گفت: به دلیل محقق نشدن وعده مسؤولان استانی در جهت اعطای تسهیلات و حتی تعدیل نرخ حمل مسافر، از سرمایه‌گذاری خود در این بخش پشیمان شدیم.

نعمت‌الله راهنما افزود: طی دو سال گذشته، این كشتی سهم بالایی در افزایش ظرفیت انتقال مسافر به جزیره خارگ داشت؛ بطوری كه طبق آمار دستگاه‌های مسؤول در سال گذشته بیش از 300 هزار جابجایی مسافر در مسیر خارك-گناوه انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینكه «این كشتی ساخت سال 1996 بود و به شكل دسته دوم از دبی خریداری شد»، درعین‌حال، آن را دارای تمامی استانداردهای لازم و امكانات رفاهی از جمله VIP برای حمل 64 مسافر و 6 خدمه ذكر كرد.

مالك كشتی مسافربری كاتاماران دنا 110 با اشاره به اینكه «علیرغم وعده‌های مسؤولان هیچ كمكی در جهت دریافت تسهیلات بانكی به ما نشد»، توضیح داد: در ابتدا قول داده شد كه پس از خرید كشتی و تغییر پرچم آن، تسهیلات لازم اعطاء شود؛ اما حتی، تسهیلات برای تعمیرات كشتی هم به ما داده نشد و كارگروه مربوطه در استانداری بوشهر، ما را مشمول دریافت تسهیلات ندانست.

وی در ادامه به نرخ پایین بلیت خط مسافری خارگ-گناوه اشاره كرد و گفت: در حالیكه نرخ حمل مسافر در مسیر 8 مایلی بندر آفتاب به كیش 8500 تومان و در مسیر 19 مایلی چارك به كیش 12500 تومان است؛ ترخ حمل مسافر در مسیر 21 مایلی خارك-گناوه 6000 تومان تعیین شده است!

راهنما با اشاره به اینكه «بارها با مراجعه به مسؤولان استانداری بوشهر پرسیدیم كه دلیل این تفاوت نرخ در آب‌های سرزمینی كشور چیست؟»، افزود: با این حال، به درخواست ما برای افزایش تنها 1000 تومان به نرخ حمل مسافر موافقت نشد.

وی با بیان اینكه «طی دو سال گذشته متحمل ضرری بیش از 300 میلیون تومانی شده‌ایم»، اعلام كرد: به دلیل نبود توجیه اقتصادی، فعالیت كشتی را از یك ماه قبل متوقف كرده و در حال مذاكره، برای فروش آن و انتقال سرمایه حاصل به دوبی هستیم.

مالك كشتی مسافربری كاتاماران دنا 110 در پایان با تأكید بر اینكه «ما از جایی شكایت نداریم»، درعین‌حال تأكید كرد: از مسؤولان استان بوشهر بابت حمایت نكردن از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در جهت خدمات‌رسانی به مردم منطقه گلایه داریم؛ چرا كه آنها علیرغم انتقال مسایل توسط مسؤولان خارك، هیچگونه همكاری نكردند و ما را از فعالیت خود، پشیمان ساختند.

ارسال نظر