کد خبر: ۱۱۵۰۳
تعداد بازدید: ۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۰

یارد شمال صدرا در انتظار پروژه‏های تازه/ گفتگو با مهدی اعتصام

مدیرعامل صدرا آمادگی یارد این شركت در نكا را جهت ساخت شناورها و تجهیزات مورد نیاز پروژه‌های نفت و گاز دریای خزر اعلام كرد.

مهدی اعتصام كه در پی كشف میدان گازی بزرگ دریای خزر با خبرنگار مارین نیوز گفت‌وگو می‌كرد، ضمن ابراز خرسندی از به بار نشستن زحمات چندساله كارشناسان و متخصصان داخلی گفت: انتظار داریم در ادامه این روند، دولت و وزارت نفت در جهت تأمین پیش‌نیازهای دستیابی به نفت و بهره‌‌برداری آن بموقع اقدام كنند.

وی افزود: در این زمینه سرمایه‌گذاری جدی برای ساخت انواع كشتی‌های نفتكش، تجهیزات، شناور ذخیره و فرآوری نفت (FPSO)، بارج‌های ذخیره نفت (FSO) و ابزارهای نقل و انتقال فرآورده‌ها ضروری است.

مدیرعامل صدرا با بیان اینكه «مجموعه این شركت در نكا آمادگی كمك به دولت و وزارت نفت را دارد»، تصریح كرد: یارد صدرا در شمال كشور مجموعه‌ای یكتاست و با توجه به اجرای پرژه‌های بزرگی مانند سكوی نیمه‌شناور ایران-امیركبیر و شناورهای كاسپین، آمادگی، توان و تجربه لازم را از بعد سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و نیروی انسانی متخصص در اختیار دارد.

وی افزود: در این جهت از دولت انتظار داریم با توجه به ظرفیت‌های خالی یارد نكا و زیرساخت‌های موجود در جهت تعریف پروژه، اقدام كند كه در این زمینه، رییس‌جمهوری هم در سفر این هفته خود به استان مازندران، قول مساعد داده‌اند.

اعتصام درعین‌حال افزود: اگر برای تعریف همه پروژه‌های مورد نیاز اقدام شود؛ یارد نكا هم كفاف آن را نخواهد داد و باید ظرفیت‌های خود را توسعه دهیم.

مدیرعامل صدرا درباره روند ساخت حوضچه خشك 70 هزار تنی صدرا در نكا نیز گفت: این پروژه تعطیل نشده؛ اما سرعت خوبی ندارد.

وی با بیان اینكه «قرار بود شركت نفت خزر جهت تأمین منابع مالی ساخت حوضچه مساعدت‌هایی داشته باشد»، افزود: این امر صورت نگرفت و به همین دلیل، روند كار كُند شده است.

اعتصام یادآور شد: با توجه به نیاز سكوی امیركبیر و شناورهای كاسپین به تعمیرات ادواری و نیز ساخت سازه‌ها و شناورهای جدید، قطعا به افزایش ظرفیت حوضچه نیاز داریم كه امیدواریم با توجه به كشف میدان گازی، شاهد مساعدت و سرمایه‌گذاری جدی در این بخش باشیم.

مدیرعامل شركت صدرا در پاسخ به این پرسش كه «با توجه به قول احمد قلعه‌بانی، مدیرعامل شركت ملی نفت ایران، در مراسم آب‌اندازی شناور كاسپین 3 مبنی بر تعریف پروژه‌های جدید برای یارد نكا آیا اقدامی در این جهت صورت گرفته است؟»، گفت: با وجود گذشت حدود 6 ماه، نه پروژه‌ای تعریف شده و نه قول دیگر آقای قلعه‌بانی مبنی بر تخصیص پاداش به صدرا تحقق یافته است.

وی درعین‌حال افزود: مجموعه مدیران نفتی كشور تا قبل از اكتشاف اخیر به‌نوعی درباره چشم‌انداز فعالیت‌ها در دریای خزر ناامید شده بودند و به همین دلیل، انگیزه چندانی برای سفارش و تعریف پروژه‌های جدید وجود نداشت كه امیدواریم از این پس، شاهد پروژه‌های جدیدی باشیم.

مدیرعامل صدرا درباره برخی اخبار منتشرشده مبنی بر برنامه شركت نفت خزر برای ایجاد یارد مستقل ساخت و پشتیبانی تجهیزات دریایی در شمال كشور گفت: من در جریان این موضوع نیستم.

وی درعین‌حال تصریح كرد: موضع ما در صدرا این است كه ابتدا ظرفیت‌های خالی محتمع نكا پر شود و سپس برای سرمایه‌گذاری‌های جدید اقدام شود تا هزینه‌های بیهوده برای بیت‌المال به وجود نیاید. 

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
علی امین زاده راستگو
|
Russian Federation
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
0
0
  قیمت سهم شرکت صدرا در بورس نشون میده که این سهم و مدیرعاملش ... نمیتونن کاری کنند. لطفا از اینها ننویسید!
مارین نیوز
|
Russian Federation
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
0
0
  مخاطب گرامی، جناب امین‏ زاده راستگو! متن ارسالی شما حاوی توهین‏ هایی بود که اصلاح و تعدیل شد. امید آنکه در این فضای رسانه ‏ای با ادبیات متناسب سخن بگوییم. اما در مورد اینکه صدرا کاری نمی تواند بکند، خود مدیران شرکت می توانند جوابگو باشد. اما تا آنجا که ما و جامعه دریایی اطلاع داریم توانمندی صدرا بسیار بالاست که نمونه بارز آن، ساخت سکوی امیرکبیر بود که اخیرا دستاورد بزرگ آن (کشف میدان گازی دریای خزر) مایه خشنودی همه ایرانیان شد. ضمن آنکه مارین نیوز، تریبونی برای طرح اخبار و مشکلات شرکت های مختلف و صنایع دریایی کشور است و بالا و پایین رفتن سهم یک شرکت، تأثیری در اطلاع رسانی و سیاستهای سایت ندارد. با تشکر.
امیر رضوی
|
Russian Federation
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
0
0
  درحالی که همه دنیا سنگ صنعت کشورشان را به سینه می زنند ما سنگ دیگران را به سینه می زنیم گویی مرغ همسایه غازه است .به جرات می توان گفت صدرا و ایزوایکو مایه مباهات صنعت دریایی ایران می باشند ومطرح شدن این شرکتهای دریایی بزرگ یعنی نگرش مثبت به صنایع دریایی ایران در دنیا .پس ضروریست مسئولین امر بجای وعده های خوشایندبا حمایتهای عملیاتی تر در شکوفایی این شرکتهای عظیم بکوشند.
مهندس امیر عنایت
|
Russian Federation
|
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
0
0
  بنده به مدت 272 ساعت یعنی 34 روز در شرکت صدرا به عنوان کارآموز کار کردم، به جرات می تونم بگم که این شرکت چه از نظر علمی، چه از نظر تجربی و چه از نظر توان و پتانسیل از هیچ شرکت خارجی کم نداره و هر پروژه ای رو با موفقیت و به بهترین شکل به اتمام میرسونه. پس چه خوبه که دولت و شرکتهای وابسته نهایت کمک رو برای بیشتر شکوفا شدن اینطور شرکتها بکنه تا صنعت دریایی ایران به جایی که باید باشه برسه. البته ناگفته نمونه که من تو شرکت صدرای شمال توی دفتر فنی که توسط مهندس قلیپور مدیریت میشه، کارآموز بودم. ایشون برخلاف اکثر مدیرای ایرانی قبل از همه ی کارمندا میومد و بعد از همه هم میرفت. جا داره که همینجا از ایشون که کلی ازش چیز یاد گرفتم صمیمانه تشکر کنم واسشون آرزوی موفقیت کنم.
ارسال نظر